The Elder Scrolls V: Skyrim
recenze•sobota 19. listopadu 2011•Lukáš Kunce•

Zdroj: Bethesda Softworks
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama
























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
fórum
Gran Turismo 7
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Oznámena kooperativní akce Cast Outs od bývalých vývojářů SCE London Studio
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
novinka
Příští týden začne ve hře Diablo IV jedenáctá sezóna Season of Divine
Komentáře (53)
na xbox je stiahnutelny mod na cz titulky, ktore nahradzuju anglictinu:
link
Tak již několik ocenění jako GOTY, včetně VGA.. a zcela zaslouženě, je to prostě bomba.
Uz to mam doma a nemuzu se vynadivat.Neskutecna grafika,paradni hudba a super hratelnost!!!!Obrovsky svet a nadherne propracovany pribeh!!!Ja jsem nadsen!!![s14]
super hra jedna z nej!!!!
Tak tedy opravuji svůj post. Level-scaling ve hře je ale naštěstí již ne tak hrůzný, jako v Oblivionu. Tvůrci sami tvrdili, že toto spíše bude podobné systému z F3 a ne Oblivionu. Ve hře by se to mělo projevovat tak, že random dungeony jsou naplněny nepřátely a výbavou obdobného lvlu jako hráč, zbytek hry ale takto ovlivněn není. Nemělo by se tak stávat to, že hráč potká bandity v Daedric armoru či nepotká vlka, který by směle mohl měřit síly s drakem. Níže uvadím ty texty, kde jsem toto četl:
Článek z Kotaku "Befor you start"
...
Don't lower the difficulty—some fights are supposed to be hard.
The game defaults to "Adept" difficulty, which I'd say is just about right. The enemies don't level according to your character in Skyrim, so often, especially in the early goings, you'll stumble into an area that's out of your league difficulty-wise. A few of these even happen on the road to major story quests. That's okay! The game is supposed to be hard, and it will force you to level your character and improve your skills until you can take on the challenge before you.
...
A zde přímá odpověď od tvůrců z jednoho rozhovoru:
5) Are loot and quest rewards level scaled, like in Oblivion? Will there be any powerful un-scaled items?
Bruce: We’re handling leveling stuff similar to how we did in Fallout 3, but with a few new twists that we hope players won’t even notice. The enemies and loot are based on the “encounter zone” you’re in, so it could be higher or lower level than your current level. We do have a new concept of epic or “special” loot that you can randomly find in many cases, regardless of the zone, and you will still get better stuff in the better zones with your level higher. Same goes for quest rewards. We try to make them appropriate for what you did. Sometimes that is random, sometimes that is a set item. There’s a lot of specific stuff that is very powerful, like the Daedric artifacts."
Asgard: Stejnej problém u stejného questu, ale mám ho ve splněných a další mi taky dává, takže jsem rád aspoň za to. :)
Som rad ze to niekto vidi rovnako a uplny suhlas tiez s tou poznamkou na prazdny svet. TES seriu hram uz dlho (aj ked do spicky zanru by som ju nezaradil) a Skyrim na mna taky dojem ako predchodcovia rozhodne neurobil a je vidiet ze seria nutne potrebuje zmenu, inak bude kvalita nadalej len klesat. Bethesda odviedla kus dobrej roboty - lepsi design zbrani, postav a animacii, vyhodenie nahodne generovanych dungeonov, spomalenie a lepsie staktizovanie subojov + kopec dalsich vylepseni hratelnosti a potom to vsetko pochova takouto ohavnostou.
VulcanR: Přesně kvůli tomu sem musel přestat hrát oblivion, přestal sem si dávat body do útoku a místo toho sem dával do podpůrných věcí jako je obchodování,a podobně a najednou sem neměl v soubojích žádnou šanci. Když sem to hrál podruhé a šel čistě po příběhu tak sem nenarazil na jedinou výzvu v souboji. Po třetí sem se zastavil kousek po začátku hlavní linky a splnil všechny vedlejší qesty co sem našel včetně gild tajného spolku. A zas sem nemohl popkračovat v příběhu jak to bylo těžké. Ty dnešní RPG z otevřeného světa už se mi moc nelíbí:
1. kvůli tomu levelování monster apod. (naprosto souhlasím s VulcaR) Nechápu jak může Skyrim dostat 10/10 když je tam tahle demotivující prasárna, no asi nás nebude tolik kterým to vadí.
2.jsou to sice gigantické světy ale tím vzniká obrovská prázdnota, nevím jak u Skirymu ale v oblivionu cestovat na neobjevene misto bylo utrpení a dost často naprosto osamělá cesta bez jediné potvory k zabití. Gothic 3 už byl zbytečně velký ale tam to tak prázné nebylo teda krom pouště.
A může se Bethesda stavět třeba na hlavu a vymýšlet stovky různých zpestření ale u mě nějak výrazně bodovat nebude na rozdíl od Pyrana Bytes a jejich nové značky Risen.
Asi vytáhnu starý dobrý gothic 2 s datadiskem (pro mě nepřekonaný klenot žánru), budu se těšit na Risen 2 a na skyrim si nechám zajít chuť. ANO kvůli level scalingu.
Tak to si cital zle lebo level scaling tam je [s6] - ci uz potvor a nepriatelov vseobecne ako aj jeho dalsia najodpornejsia forma - scaling sily artefaktov a questovych odmien. [s15] [s15] [s15] Nikdy som nechapal mentalitu ludi z Bethesdy preco tam tuto vec dali. Velmi, velmi mi to kazi hru a dost rozmyslam, ze to aj prestanem hrat. Hlavny zmysel tohoto typu RPG je vo vylepsovani a budovani postavy a tato vec so scalingom odpada - naco sa zlepsovat, ked nepriatelia sa zlesuju so mnou a ked ostanem slaby, nebudem mat ziadny problem, lebo aj nepriatelia su slabi. Levelovat v Skyrime mi pripada ako absolutna strata casu.
patriotTHX: Někde jsem četl, že level-scaling ve Skyrim už není. A alespoň podle toho, co mám odehráno, to tak opravdu vypadá.
Tak jsem se rozhodl že si SKYRIM koupím i když jsem slabší angličtinář čím více sleduji videa a upoutávky tím více se mi hra líbí a musím ji mít.[s14]
Asi nemůžu čekat že by zmizel pro mě naprosto příšerný systém levelování monster spolu s hráčem? Už mi to zkazilo nejednu jinak výbornou hru Oblivion, Falout, Dead island, ....
nééé já si to nechci kupovat, ale s tím hodnocením, jaké to sklízí, mi nic jiného nezbyde [s6][s6]
Argonian, mám rád ještěrky :D
Ještě by mě zajímalo za koho recenzent hrál? Myslím za jakou rasu.
S 10/10 naprosto souhlasím, vynikající hra s vynikající hratelností, na rozlehlej svět výborná grafika, epický souboje s draky a prostě je toho až až, třeba zvuky jsou taky skvělí a příběh zajímavej... a já osobně jsem na nějaký vážnější bug nenarazil takže pohoda a jasnejch 10/10!
nemik 96:Jsem na to stejně taky bych si Skyrim rád zahrál ale moje angličtina je hold proti do poslední chvíle jsem doufal že bude i na konzole v CZ jelikož se o tom tak nějak mluvilo a výsledek je že takováhle super hra je bez lokalizace hlavně že se udělá překlad na BF3 (XBOX 360) kde to není až tak potřebný je to hold velká škoda už by se taky mohla nějaká velká hra tipu Skyrim přeložit na konzole kde je to potřeba víc než u stříleček[s1]
Viděl sem v chodu a musím určitě koupit...
Moc pekna hra,ale az na ty bugy.Po par hodinach se me bugl jeden cechovni quest TROUBLE IN SKYRIM kdyz zadavatel ukolu Farkas nereaguje na splneni ukolu.Cimz jsem si asi zablokoval dalsi questy.Tim to podobnym problemem na jinych mistech se setkaly dalsi hraci z friends listu.
Stejna podminka jako na xboxu,az to pujde dat na original tak nikdo nerekne ani slovo
Mirasov:
Už to jde i u PS3 ale podmíka je mít flashlou PS3.
nemik 96:pokud vlastníš xbox, jedno řešení by tu bylo a tím je čestina z PC narvaná do xbox verze. Ale na to bacha, za to se tady kamenuje a řežou hlavy, protože je to tu plný těch nejpoctivějších a nejuvědomělejších občanů !!![s1][s6][s6]
Rád bych si SKYRIM zahrál ovšem má angličtina není na takové úrovni, abych všemu rozuměl a myslím že u takového rozsáhlého RPG kde musíte vest rozhovory které vás ve hře vedou k dalším krokům je rozumět zásadní věc. Opravdu mě mrzí že takové skvělé RPG nemá CZ lokalizaci.[s13]
Marcel CZE:
Největší bug co jsem zažil, je že jsem sekal dřevo a postava měla sekeru pořád zavěšenou u boku.
eviltom: samozřejmě že není. A je to škoda, takováto hry by to potřebovaly.
me se libi jak tu nadava na bugy vetsina lidi co tu hru ani nehrala :D achjo co je mi nejakem youtube ja hru hraju 35hodin a jedine s cim jsem se setkal je nekdy mirny pokles fps na ps3 ale jako ze by me to otravovalo to ani ne jinak ZADNY bug jsem nevidel takze prosim Vas kteri hru hodnoti jenom z videi na youtube kde znudenci cekaji na to az se stane nejaky bug aby byli slavni na YT ,tak aby tito lide hru ignorovali a nehrali pokud se ji boji koupit anebo si ji naopak vyzkouseli sami doma a pak neco mluvili.Jinak koukam ze je skyrim pravem na prvnim miste v nasem zebricku - kvuli bugum to asi nebude.Jinak marne vzpominam u ktere hry jsem nahral 35 hodin u kterych jsem se neustale velice bavil a pritom vedel ze dalsich nejmene 100hodin je urcite predemnou.....a jo uz si vzpominam oblivion =).
Lamps, na konci komentu ti chybí "Screw you guys, I am going home". :D
recenze se mě moc dobře nečetla, četl jsem snad 5 recenzí na Skyrim a tvoje je bohužel nejhorší, ale každý nějak začínal. Jinak hra je doma a super, hra roku spolu s LA NOIR
TonyRocky: Nevím, jestli narážíš na mě, ale rozhodně jsem hru nehrál jedno odpoledne, ale 45 hodin. Osobně mi to ke zhodnocení hry přijde jako plně dostačující doba. Ty "otravné bugy", budiž, ale mám snížit hodnocení jen kvůli tomu, že se o nich někde píše? Píšu přece o tom, co jsem hrál já a já se s takovými problémy nesetkal.
Hratelnost určitě 10 bodů. Hudba přímo nádherná, ta taky za 10 bodů. Grafika pěkná, ale hlavně atmosféra je perfektní 9 bodů. Ale ta technická stránka framerate, animace, AI a milion dalších bugů, to je úplně zbytečná pěst na oko tak dokonale hratelné hře. Celkově hra 9/10. Prostě tyhle technické nedostatky, které člověka otravují po celou hru se nedají přehlédnout. Ukamenujte mně! Jinak recenze skvělá, ale čistá desítka to prostě bohužel není. Snad až chyby časem opraví, pak by mohla.