Tekken Hybrid

recenze  8
Martin Šmíd, 28. 11. 2011 20:30
Tekken je jednou z nejúspěšnějších bojovek a dá se říci i velkou ikonou Playstationu, ačkoliv se v posledních letech dostal i na jiné platformy. Namco Bandai se rozhodlo, že letošní Vánoce fanouškům na Playstationu 3 přinese zajímavý disk s názvem Tekken Hybrid, který obsahuje nejenom CG film Tekken Blood Vengeance, ale i demoverzi na Tekken Tag Tournament 2 a především HD předělávku prvního Tekken Tag Tournament. Toto kombo nyní doputovalo na pulty obchodů, takže se můžeme podívat, jaké světlé a stinné stránky má.

Z pochopitelných důvodů je Tekken Hybrid dostupný jen na Playstationu 3, což možná bude vadit majitelům Xboxu 360, kteří se dočkali šestého dílu. Pravda je ale taková, že konzole neobsahuje Blu-ray mechaniku a navíc celý Tekken Hybrid je projektem spíše Sony, než samotného Namca. Po zasunutí disku do mechaniky máte možnost si hned pustit film Tekken Blood Vengeance přes Movie položku, nebo nainstalovat demoverzi na Tekken Tag Tournament 2 a plný Tekken Tag Tournament. První jmenovaný hratelný bonus má něco kolem 1GB a druhý 1.6 GB, takže nejde o zázračnou velikost. Instalace obou her je navíc docela rychlá a nezabere více jak pár minut. O něco horší zprávou je, že pokud budete chtít tyto dvě hry hrát, musíte mít v mechanice i Blu-ray disk.

Fanoušci se určitě hned vrhnou na film Tekken Blood Vengeance, který se na disku nachází ve 2D i 3D verzi, což je určitě překvapení. Filmy podle her moc dobře nedopadají, což ostatně poznal i filmový Tekken, který se u nás v kinech ani neohřál. Producent série Katsuhiro Harada byl z celého filmu tak naštvaný, že se rozhodl udělat svůj vlastní, který bude postaven pouze na CG animaci. Světe div se, docela se povedl. Děj sice není moc originální, vlastně občas je i průměrný, stejně tak dialogy, které chvilkami docela nudí, ale jako celek funguje více než dobře. Každopádně děj vypráví pátrání po studentovi Shinovi Kamiyaovi, který jako jediný přežil z testování tajného experimentu, který mu měl dát umělý gen M. Dále ve filmu uvidíte i věčné přetahování Jina a Kazuya Mishimovi o moc. Co film určitě chvilkami vyzdvihuje, tak je hlavní dívčí duo Ling Xiaoyu a Alisa Bosconovitch, které je občas zabíráno z opravdu zvláštních úhlů, aby vynikly jejich dobře vymodelované nohy a pozadí. Občas hlavní hrdinky prohodí nějaký ten vtípek, vytvoří pěkný pohled a jako jediné, dá se říci, posouvají příběh dopředu.

Během filmu uvidíte i další známé postavy z videoherní série, ale to už bych nyní moc spoileroval. Ačkoliv je příběh jen průměrný, určitě si zaslouží, aby se na něj každý podíval sám a byl překvapen nad zvraty, které nastanou. Každopádně pokud skončí zmíněné nudné dialogy, přijde na řadu boj, který je po choreografické stránce zvládnut naprosto mistrně a jen těžko si nyní vzpomínám na film, kde by byly tyto scény ztvárněny tak dobře. Možná Matrix by jim mohl konkurovat. Na souboje je radost se dívat, přičemž jsou to právě souboje, které vytahují zbytek filmu z průměru. Po této stránce film rozhodně nezklame a fanoušci si ho díky nim užijí. Ostatně, na čem jiném by měl zrovna Tekken stavět.

Co se dále povedlo, tak je i vizuální stránka. Postavy jsou opravdu moc pěkné, stejně tak prostředí. Určitě by se mohl Tekken Blood Vengeance po této stránce srovnávat i s filmy od Pixaru. Obraz je navíc díky Blu-ray formátu ostrý jako břitva. Co určitě překvapilo, tak jsou některé zvláštní 3D efekty, pokud film v tomto režimu přehráváte. Určitě má 3D u tohoto filmu smysl a užijete si ho o to více. Bohužel nemohu pochválit anglický dabing, který se moc nepovedl a k filmu se vůbec nehodí. Naštěstí je možné v menu přepnout na japonský dabing, který je o dost lepší. Nyní ale přichází asi největší zádrhel, díky kterému se Tekken Blood Vengeance stane pro většinu českých hráčů nekoukatelným. Tím je absence české lokalizace. Dabing by se dal ještě pochopit, ale proč chybí i titulky, to je záhadou. Pokud ale umíte anglicky alespoň na průměrné úrovni, film si zcela jistě užijete. Angličtina v něm moc složitá není.

Asi vůbec nejcennější částí této kolekce je HD verze hry Tekken Tag Tournament z Playstationu 2, která obsahuje všechny části originálu. Docela překvapením je, že hned na začátku máte odemknuté všechny bojovníky, takže si je nemusíte složitě odemykat jako na Playstationu 2. Jinak je vše při starém, takže během boje musíte měnit dvě postavy dříve, než jedné dojde život, čímž po KO jedné postavy končí celé kolo. Hratelnost je pořád velmi dobrá, propracovaný bojový systém tomu jen dopomáhá. Samozřejmě tu naleznete i několik herních režimů, od čistého Arkádového turnaje až po minihry v Tekken Bowl, které jsou hodně zábavné. Než tak vše vyzkoušíte, uběhne spousta hodin a i dneska se dá u Tekken Tag Tournament prosedět hodně dlouho.

Hratelnost se od poslední Playstation 2 návštěvy nezměnila, ale co bylo vylepšeno, tak je grafická stránka, které HD rozlišení sluší. Tekken Tag Tournament vypadá na dnešní poměry hodně dobře a skoro se až nechce věřit, že jde o pouhou předělávku z PS2, navíc jedné z launchových her. Vývojáři z Namca odvedli v tomto pořádný kus práce. Navíc animace jsou naprosto plynulé, stejně tak framerate ani na moment nepadá. Co více si u tohoto remaku přát. Možná online režim, který by výjimečnost této hry podtrhnul, ale bohužel originál ho neobsahoval a neobsahuje ho ani tento HD remake.

Fanoušci série Tekken určitě čekají na příští rok, kdy by se měl na trhu objevit Tekken Tag Tournament 2, který si za ty dlouhé roky přímo vymodlili. No a právě demoverze na něj je velkým lákadlem celého balíčku. Zahrát si můžete za čtyři bojovníky - Xiaoyu, Alisa, Devil Jin a Kazuya, tedy ty, které uvidíte i ve filmu. S nimi si pak zahrajete v klasické týmové hře několik levelů, které naznačí, jak by mohla vypadat plná verze. Pocit z boje je určitě dobrý, stejně tak vizuální stránka je moc pěkná. Aby vývojáři povýšili celou demoverzi na něco více, můžete si v ní prohlížet zmíněné postavy ve speciálním 3D režimu a dokonce obsahuje i trofeje. Ty nejsou moc časově náročné a dají se vysbírat během několika hraní. Jako navnadění funguje demo na Tekken Tag Tournament 2 určitě dobře, ale je hrozně těžké z něj cokoliv vyčíst a dělat podle něj nějaké závěry. Na ty je ještě čas.

Pokud budu brát Tekken Hybrid jako celek, tak ho můžu fanouškům jen a jen doporučit. Film Tekken Blood Vengeance sice není originální ani vynikající, ale na jeden dobře strávený večer jistě poslouží dobře. No a poté je tu také demoverze na Tekken Tag Tournament 2 a jako hlavní bonus HD verze Tekken Tag Tournament, u které se dají i po letech nahrát desítky hodin. Výsledná známka tak plně odpovídá tomuto svazku. Navíc se balíček prodává jen o něco více než nové Blu-ray filmy, takže i menší cena se počítá jako plus.

Tekken Hybrid

ps3
Namco Bandai Games, Namco Bandai Games