Tekken 3D Prime Edition

recenze  25
Martin Šmíd, 14. 3. 2012 18:45
Tekken je legendou v žánru bojovek. Za léta své existence se rozšířil z automatů na domácí konzole, a později i na ty kapesní, kde rovněž zanechal nesmazatelnou stopu. Nintendo 3DS je tak trochu rájem tohoto žánru, protože na něj vyšla většina důležitých značek. Street Fighter jsme tu už měli, stejně tak Dead or Alive, takže nyní je řada i na Tekkenovi, který přichází jednak s 3D podporou, ale také se svou klasickou hratelností, s níž uhranul fanoušky po celém světě. Jestli se jeho nový kapesní výlet povedl, vám nyní povíme.

Pokud jste někdy hráli nějakou hru ze série Tekken, nejlépe poslední šestý díl, budete zde jako doma. Tekken 3D Prime Edition totiž nabízí po stránce hratelnosti téměř stejný zážitek. Stejně dobře se hraje, i nabízí stejný seznam bojovníků, kterých tu je přesně 40. Každý si určitě vybere svého bojovníka, s nímž si poté zabojuje nejenom v offline režimech, ale i online. Každý bojovník se může pochlubit svojí charakteristickou bojovou technikou, animacemi i několika druhy oblečků. Ovládání je velmi intuitivní, navíc tu máte i čtyři speciální komba na spodní dotykové obrazovce, pokud náhodou nechcete jen sázet na dovednosti skrze tlačítka. Jednoduché ovládání pomáhá samozřejmě hratelnosti a zábavě, která je hodně vysoká a jen těžko se budete od hry odtrhávat. Pokud vám tedy nedojde baterka.

Hratelnost je určitě v pořádku, ale dost možná menší šok přijde, když se podíváte na herní režimy, kterých je tu rozhodně méně, než by si dokázal každý představit. Je docela nepochopitelné, že tu chybí nějaký ten zásadní velký režim, třeba příběh. Najdete tu prakticky jen Quick Battle, v němž podstoupíte vždy za jednoho bojovníka deset kol. Jako druhý režim tu je poté Special Survival, v němž budete muset na jeden život zneškodnit narůstající počet protivníků. Nejde ale o dlouhodobou záležitost. No a do třetice tu je tréninkový režim Practice. Pokud čekáte další režimy pro jednoho, bohužel vás nyní zklamu. Žádný další tu není. Jediné, co je tu jako větší motivace hrát v jednom, jmenovitě Special Survival režim, je sbírání speciálních Tekken karet. Těch tu je několik stovek, navíc některé můžete sebrat jen pomocí aktivity skrze StreetPass. Než se vám podaří všechny karty posbírat, prosedíte u hry možná i stovky hodin.

Kromě hry pro jednoho obsahuje Tekken 3D Prime Edition i multiplayer 1 vs 1. Ostatně, co by to bylo za bojovku, kdyby v ní multiplayer chyběl. Vývojáři si pro hráče připravili hned dva režimy. V tom prvním můžete hrát s kamarádem skrze místní síť. Nechybí ale ani online, v němž najdete buď souboje s kamarády, nebo hodnocené souboje proti náhodným protivníkům. V současnosti hraje multiplayer hodně málo hráčů, takže najít někoho, je hodně těžké a vyžaduje klidně několik minut trpělivosti. Když už ale někoho najdete a spojíte se, celý multiplayer funguje naprosto spolehlivě a během několika zápasů jsem nezaznamenal ani jedno škubnutí, pokles frameratu nebo další problémy. Multiplayer funguje přesně tak, jak by každý očekával, takže si ho můžete jen a jen užívat. Jen tedy možná někoho zklame, že není v multiplayeru možnost přepnout do 3D zobrazení. Osobně v tom ale problém nevidím.

Pro fanoušky je určitě skvělou zprávou informace, že je na kartě přítomen i celý film Tekken Blood Vengeance, a to navíc ve velmi slušné kvalitě, takže pokud na něj dostanete na cestách chuť, určitě si ho užijete. Kvalitou je sice film o něco horší, protože většinou spíše nudí nekvalitními dialogy, ale když dojde na souboje, to je pochopitelně úplně jiná káva. Celý film si můžete pustit buď s 3D efektem, který sice nedosahuje kvalit klasické Blu-ray verze, ale rozhodně neurazí. Když nebudete mít chuť na 3D verzi, stačí jednoduché přepnutí na 2D. Jen možná zamrzí absence japonského dabingu, stejně tak přítomné jen anglické titulky. Film Tekken Blood Vengeance je rozhodně příjemným bonusem, který doplňuje povedenou bojovku.

Tekken vždycky patřil mezi ty nejhezčí bojovky, a platí to zcela jistě i u Prime Edition na Nintendu 3DS. Postavy i prostředí má spoustu detailů, vše je navíc maximálně plynulé, takže vás od hraní nic neruší. Navíc hra běží ve 2D i ve 3D režimu na stabilních 60 fps, což je u bojovky na Nintendu 3DS naprosto unikátní. 3D režim přidává hře na zážitku, protože celý obraz jde více do hloubky, díky čemuž se na arény i bojovníky daleko lépe dívá, a máte pocit, jako byste sledovali souboj živě. Rozhodně dobře využitý 3D efekt. Povedený je i hudební doprovod s několika chytlavými melodiemi, stejně tak je povedené namluvení jednotlivých postav. U audiovizuálního zpracování opravdu nemám, co bych vytkl.

Tekken 3D Prime Edition je určitě povedená bojovka, která udělá radost především fanouškům této legendární série. Přináší jednak zábavnou hratelnost, spoustu bojovníků a povedený online multiplayer, ale i pěkné vizuální zpracování. Jako bonus je tu poté i film Tekken Blood Vengeance. Abych ale mohl udělit vyšší známku, musela by tu být nějaká ta příběhová kampaň. Ta zde bohužel není, což je obrovská škoda.

Tekken 3D: Prime Edition

3ds
Namco Bandai, Namco Bandai