Steel Diver

Martin Šmíd, 16. 6. 2011 0:00
Nintendo 3DS se v prvních týdnech spíše potýkalo se záplavou průměrných či podprůměrných her od UbiSoftu, případně jiných vydavatelů. Nová konzole to ostatně nemá nikdy lehké. Stačí vzpomenout třeba na start Playstationu 3, do kterého se navážel kde kdo, a kde je konzole dnes? Určitě kvalitou půjdou nahoru i hry pro Nintendo 3DS. Jednou takovou by mohl být právě Steel Diver, který nám dorazil na recenzi. Už stylový obal, který je rovněž ve 3D, dává naději, že tentokrát by nemuselo jít o tak marný počin. Přejeme příjemné čtení.

Nejdříve vás trochu seznámím s hrou, abyste byli v obraze, o co se vůbec jedná. Steel Diver je válečnou hrou, kde ovládáte ponorku, se kterou proplouváte jednotlivými levely a ničíte ostatní útočící plavidla. Veškerý čas tak budete zavřeni v tomto oceánském kovovém monstru, které musí doplout do nepřátelské základny. To bychom měl k základu, protože hra prakticky žádný příběh neobsahuje, tedy nějaký tu je, ale je natolik jednoduchý, že ho pochopí i začátečník v angličtině. Ostatně hry od Nintenda vždy stavěly především na jednoduchosti a Steel Diver je tím zářným příkladem.

Po zapnutí se před vámi objeví hlavní menu, ve kterém máte na výběr tři herní režimy. Tím hlavním a asi nejlepším je Mission Mode. Jste člen tajné podmořské flotily, která je složená z těch nejlepších vojáků. Vaším úkolem je se dostat v sedmi misích do základny nepřítele, ale zase tak jednoduché to nebude. Na horním displeji vidíte svoji ponorku, která je ve 2D pohledu, jako klasická plošinovka. Tou pak proplouváte docela složitým levelem, ve kterém se nachází spousta nástrah, jako jsou miny, případně i nepřátelské ponorky, které po vás pálí jedno torpédo za druhým. Jak postupujete hrou, tak obtížnost stoupá docela strmě nahoru. Každopádně na začátku máte tutoriál, který vás seznámí se základními ovládacími prvky. Zde bych si možná trošinku rýpnul, sice nejde o nějakou velkou pohromu, ale od toho tu jsem. Na začátku si můžete zvolit tutoriál, který vás provede jedním levelem. Jaké je ale pak překvapení, když onen level musíte absolvovat znovu hned na začátku v misi 1. Jedete tak hned dvakrát stejný level, což určitě není dobře.

Každopádně zůstanu u ovládání. Jak už jsem zmínil, na horním displeji máte pohled na samotné dění. Na spodní obrazovce máte ovládací schéma. K ovládání nepotřebujete žádná tlačítka. Postačí vám Stylus. Na displeji totiž máte několik pák, kterými ponorku nakláníte, udáváte hloubku, a nebo střílíte torpéda po ostatních ponorkách. Vše je z mého hlediska docela intuitivní a po několika minutách se mi ovládání dostalo do prstů. Před každou misí navíc máte na výběr ze třech ponorek, přičemž každá se liší několika atributy.

Před dokončením několika misí se vám do cesty postaví kovový boss, který je docela těžký a souboj s ním prodlužuje herní dobu dané úrovně i o několik minut. Docela povedené jsou i souboje skrze periscop po dokončení mise, kdy máte určitý čas na to, abyste sestřelili co nejvíce nepřátelských plavidel v pohledu první osoby. I zde platí, že vše ovládáte jen skrze dolní dotykový displej. Když už jsem zmínil ničení lodí skrze periscop, tak je třeba dodat, že na něm je postaven hned druhý herní režim – Periscope Strike. Jen v něm nejste limitováni časem. Vždy máte určený počet plavidel, které musíte poslat na dno oceánu. Třetí herní režim se jmenuje Steel Commander, a jde o čistě multiplayerovou hru, kterou můžete nasdílet pomocí Download Play. Jde o klasické lodě, které mnozí určitě hráli na papíře ve škole. Nyní je tu samozřejmě několik novinek, ale princip je v základu stejný. Cíl je zneškodnit všechny lodě a ponorky soupeře (můžete vyzkoušet i proti AI). Zábava tohoto strategického režimu je hodně velká a pokud máte ve svém okolí kamarády s 3DSkem, rozhodně vás čeká dlouhotrvající zábava.

Grafika je jen lehce nadprůměrná. Ponorka sice má pěkné detaily, ale prostředí je takové, no chudé. Co naštěstí tuto stránku zachraňuje, jsou nádherné výbuchy, ať už min nebo nepřátelských plavidel. 3D efekt je docela rozporuplný. Hře sice dodává určitou hloubku, ale že by zrovna zde nějak extra pomohl tomu, aby se hráč více vžil do samotného dění, to říci nemůžu. Velkou pochvalu si ale vývojáři zaslouží za ozvučení, které je opravdu na špici, protože díky němu si budete připadat, jako byste byli přímo v ponorce.

Steel Diver je určitě hra, za kterou se Nintendo 3DS nemusí stydět. Já jsem se při jejím hraní neskutečně bavili a od vyššího hodnocení ji dělí snad jen chybějící větší hloubka a hlavně délka hlavní kampaně, kterou projdete za několik desítek minut. Každopádně pokud máte doma novou kapesní konzoli od Nintenda, Steel Diver byste si měli alespoň vyzkoušet. Snad takovýchto her bude do budoucna co nejvíce.

Steel Diver

3ds
6. 5. 2011