SEGA Rally Online Arcade

Martin Šmíd, 13. 7. 2011 23:15
Série SEGA Rally je tu s námi už nějakých dvacet let. Za tu dobu se moc nezměnila a spíše než na realistickou simulaci sází na arkádovou hratelnost. Rovněž nějakou oficiální licenci byste v ní hledali jen hodně těžko, takže jste většinou závodili v exotických lokacích, které si jen braly inspiraci z oficiálních okruhů. Nyní se na Xbox Live objevila hra SEGA Rally Online Arcade, která vychází z posledního regulérního dílu SEGA Rally 3. Jestli by si ji měli fanoušci automobilů zakoupit, na to odpoví naše recenze.

SEGA Rally Online Arcade si už od začátku nehraje na simulátor. Spíše chce hráče nalákat na arkádovou hratelnost se špetkou realismu, jako tomu bylo u starších dílů. To se při samotné jízdě daří a i díky arkádovému jízdnímu modelu jsem si hraní neskutečně užil. Pokud ale čekáte realistickou rally hru, tak hledejte jinde. Zde ji nenajdete. SEGA Rally Online Arcade určitě není revoluční závodní hrou, ale nabízí docela zajímavý obsah za rozumnou cenu. Koupit ji totiž můžete za 800 MS bodů na Xbox Live a už brzy se objeví i na Playstation Network. Srovnávat tak tuto hru s velkými tituly je určitě nesmysl, protože to bych ji rovnou flákl dvojku nebo trojku a nemusel bych se dál o ní rozepisovat. Tak to ale není. Ve své cenové kategorii totiž nemá SEGA Rally Online Arcade moc velkou konkurenci.

Asi to hlavní, co zapne každý hráč, bude Šampionát. Ten je zde bohužel hodně krátký a vlastně jde o to, že začínáte jako závodník na 22. místě a přes několik závodů se musíte vyškrábat až na první místo a pak svést souboj s velmi tuhým AI protivníkem, který vám neodpustí žádnou chybičku. Závodění v Šampionátu má své kouzlo, a to i díky docela slušné AI protivníků, kteří vždy jedou tu nejideálnější stopu a při každém vašem zaváhání vás předjedou. Vyškrábat se tak na úplný vrchol dá zabrat a neočekávám, že by se vám to podařilo hned na první pokus. Pokud navíc budete během závodu chybovat, budete ztrácet drahocenný čas, který máte na zajetí každého úseku tratě. Když vám čas dojde, hra končí. Dokonce nemáte možnost restartovat jen samotný závod, ale vždy musíte začít pěkně od začátku, což může být na jednu stranu velká motivace vydat ze sebe to nejlepší, ale na druhou stranu docela frustrující.

V singleplayeru se nachází ještě rychlá hra, ve které si jen vyberete auto a trať, kterou chcete zajet. Dokonce v menu máte i možnost zajezdit si se dvěma historickými rally vozy. Špatný není ani klasický Time Attack, ve kterém se budete snažit porážet časy nejlepších závodníků. Více už bohužel v singleplayeru není, ale je tu určitá motivace ho hrát neustále dokola, ať už díky achievementům nebo odemykání nových vozů či tratí. Jak už jsem psal na začátku, tak tratě jsou smyšlené a nevycházejí z reálného podkladu. Přesto jsou designově docela dobře zvládnuté a dokonce i přes arkádový jízdní model hned poznáte, jestli jedete po blátě, ve vodě nebo na pevném povrchu. To automobily jsou licencované a najdete v nich několik zajímavých kousků, dokonce i od Škody.

Kromě hry pro jednoho najdete v SEGA Rally Online Arcade i multiplayer až pro šest hráčů. Pokud se náhodou nestane, že by se vás sešlo na hrání hned šest, tak prázdné místa můžete vyplnit AI, což je určitě dobré rozhodnutí. Co už ale beru jako špatné rozhodnutí, je nemožnost levelovat a vybírat si tak protihráče podle stejného levelu. Nikdy tak nevíte, proti komu pojedete. Zvláště v začátcích tak zřejmě budete mít docela velké problémy, protože zkušenější hráči vás snadno porazí. Pokud si budete chtít zajezdit jen proti svému kamarádovi, nabízí hra ještě možnost hraní na rozdělené obrazovce pro dva hráče. To by bylo tak k multiplayeru vše.

Grafická stránka je na první pohled pěkná a určitě zaujme i několik detailů, které byste od takovéto hry nečekali. Třeba zašpinění auta od bláta nebo sněhu, diváci v okolí tratě či pěkná příroda. Díky jednoduší grafice se navíc nemusíte bát o framerrate, který je pevný jako skála a nikdy se mi při hraní nestalo, že by klesal. Hudba je také docela příjemná, ale zvuky už asi moc radosti neudělají. Do realismu mají hodně daleko, ale na něm zase hra nestaví.

SEGA Rally Online Arcade je určitě příjemná závodní hra, která se prodává za dobrou cenu. Pokud si chcete zajezdit rally jen jeden víkend a nevadí vám poněkud jednoduší jízdní model, je tato hra dělaná právě pro vás. Hardcore fanoušky na druhou stranu asi moc nenadchne. Ti se budou dál prohánět ve třetím DIRTU a hrám jemu podobných.

SEGA Rally Online Arcade

Sega, Sumo Digital
18. 5. 2011