Renegade Ops

Martin Šmíd, 23. 9. 2011 0:00
Spousta herních vývojářů si v současnosti občas odskočí od velkého projektu a vytvoří menší hru pro Playstation Network a Xbox Live Arcade. Většinou vznikne docela zajímavý projekt se spoustou svěžích nápadů. Stejnou cestou se vydali i vývojáři z Avalanche Studios, které budete znát především díky jejich populární sérii Just Cause. Ačkoliv Renegade Ops, jak se jejich nová hra jmenuje, je úplně jiná jak Just Cause, zábavu přináší stejně kvalitní. Proč byste neměli váhat s nákupem, to vám nyní prozradí naše recenze.

Vývojáři si u Renegade Ops neděli moc velkou hlavu s příběhem, který je opravdu jednoduchý, ale má skvěle napsané dialogy, které pronášejí postavy na začátku a na konci misí, někdy i při jejich průběhu. V příběhu jde o to, že se objevil padouch Inferno, který chce zabít co nejvíce lidí. To se samozřejmě nikomu nelíbí, takže důstojník Bryant dá dohromady členy speciální jednotky, každý s unikátním bojovým vozidlem, aby se o Inferna postarali. Vy si na začátku každé mise budete moci vybrat ze čtyř členů této jednotky, s kterým ji poté absolvujete. Celkově na vás čeká hned devět docela dlouhých misí, takže se připravte na takových 6-7 hodin hraní, což není u takovéto hry, která stojí pár korun, vůbec málo.

Je dobré, že Renegade Ops je stavěn pro všechny typy hráčů. Můžou ho hrát občasní hráči, kteří zvolí jednoduchou obtížnost, kde mají nekonečno životů, ale zase nemůžou svoje bojové vozidlo levelovat. Obtížnost Normal je tak pro klasické hráče naprosto ideální, protože nenabízí tak velkou obtížnost, navíc svoje vozidlo můžete levelovat přes speciální body, které během hraní získáte. Díky levelování můžete vozidlu dát více zdraví, více munice a dokonce i regeneraci zdraví. Před každou misí si navíc budete moci přidat jen několik aktualizací, což přidá i určitě strategické prvky, co zrovna budete potřebovat.

Renegade Ops je jinak normální směrová střílečka, viděná z izometrického pohledu, jako třeba Dead Nation. Podobně se i ovládá, protože levou analogovou páčkou řídíte směr vozidla, zatímco druhou směřujete střelbu. Je třeba zmínit naprosto špičkové ovládání, protože vozidlo dělá přesně to, co chcete a nikdy se mi nestalo, že by se někde zaseklo. Kromě primární zbraně, kterou je kulomet, můžete mít i nějakou tu sekundární, kterou seberete během mise. Většinou jde o plamenomet nebo raketomet. Náboje do těchto zbraní jsou omezené, takže si je chce šetřit na silnější protivníky, než je plýtvat na pěšáky či džípy. Občas totiž potkáte i tanky a další větší kovová monstra, která budete potřebovat rychle zlikvidovat, jinak z vás udělají hromádku plechu.

Hlavní je na této hře střílení, ale během misí budete plnit i několik úkolů. Většinou jde o to někam dojet a zničit, případně najít kartu, která vám odemkne cestu dál. Velkou různorodost úkoly nemají, což je docela škoda. Neustále se několik typů úkolů opakuje. To pochopitelně vede k docela dost velkému stereotypu, ale naštěstí hra jako taková je hodně zábavná a střílení protivníků nikdy neomrzí.

Vývojáři udělali dobře, když do Renegade Ops zakomponovali i kooperativní režim. Ten můžete projít s kamarádem na jedné televizní obrazovce nebo s dalšími třemi hráči online skrze Playstation Network nebo Xbox Live. S větším počtem hráčů se zvyšuje chaos na obrazovce, ale zároveň i klesá obtížnost a zvyšuje se zábavnost. Kooperace se v Renegade Ops povedla na jedničku, a to dvakrát podtrženou. Navíc je skvělé, že hráči nemusejí jezdit pořád spolu, ale jeden nebo dva mohou plnit hlavní úkol, zatímco druhá dvojice se postará o úkoly vedlejší. I když tak hrajete hru v kooperaci, můžete se po mapě libovolně pohybovat a zkoumat jí. Nejste limitováni polohou spoluhráče.

Renegade Ops je prostě a jednoduše nádhernou hrou. Herní mapa obsahuje spoustu detailů a především stojí vypíchnout prach, který se tvoří pod vašimi koly a vytváří pěkný efekt. Jinak na tom ale nejsou ani všelijaké výbuchy a další krásné grafické efekty. Třeba když střelíte do drátu s vysokým napětím, začne jiskřit a poté spadne. I s takovými malými detaily si vývojáři vyhráli. Na grafiku si tak určitě stěžovat nebudu, protože ta se povedla na jedničku, navíc i při těch největších řežbách se nestane, že by se hra zakuckala a viditelně se jí snížil framerate. To tu vážně nehrozí. Vypíchnout musím rovněž i velmi dobrý soundtrack a dokonce i dabing, což u takovýchto menších her není pravidlem.

Vývojáři z Avalanche Studios se nechali před vydáním slyšet, že je hodně baví vytvářet tyto menší stahovatelné hry pro Playstation Network a Xbox Live Arcade, a na Renegade Ops je to krásně vidět. Hra je totiž zábavná od začátku do konce, a to jak v singleplayeru, tak multiplayeru, navíc vám vydrží na několik hodin, což na takovouto hru není vůbec špatné. Škoda jen, že se úkoly pořád opakují, jinak by si Renegade Ops u nás odnesl ještě o něco lepší známku. Ona ale ani ta osmička není vůbec špatná.

Renegade Ops

Sega, Avalanche Studios
13. 9. 2011