Rabbids 3D

Martin Šmíd, 17. 5. 2011 1:00
Z předchozích her od UbiSoftu na Nintendo 3DS jsme měli doposud takový nemastný neslaný dojem. Nejdříve se nás pokoušel učarovat Rayman 2 ve 3D podání, poté Splinter Cell, Ghost Recon a závodní Asphalt 3D. Pátou hrou do katalogu nové přenosné konzole je i Rabbids 3D. Už podle názvů můžete odvodit, že tentokrát se setkáte znovu se šílenými králíky, kteří nejdříve parazitovali na populárním Raymanovi, aby se nyní odtrhli od své pupeční šňůry a pokoušeli se nás ohlodat samostatnou hrou. Jak se povedla, to vám nyní prozradíme.

Když se řeknou králíci od UbiSoftu, tak si určitě každý představí sbírku nejrůznějších a nejšílenějších miniher. To platilo pro první hry, kde se bílí ušáci objevili. Nyní přichází s vlastním a do jisté míry propracovanějším dobrodružstvím. Příběh je pochopitelně hodně jednoduchý, ale to plošinovce nemůžeme mít za zlé. Ostatně, už stařičký Jazz Jackrabbit 2 od Epicu ukázal, že na příběh se u tohoto žánru rozhodně nehraje. Tuto slavnou klasiku od tvůrců Gears of War nezmiňuji jen tak. Rabbids 3D s ní má hodně prvků společných. Nyní ještě k příběhu. Králíci neví, co roupami dělat, takže vynaleznou stroj času, kterým budou cestovat skrze čtyři období a v nich měnit své dějiny. Nejdříve se podívají do prehistorické doby, kde se to hemží prakrálíky a dinosaury. Pak to bude Egypt, kde zase budou číhat bojovní Egypťané se svými důmyslnými pastmi. Nezajímavá není ani doba starověkého Řecka nebo krále Artuše.

Každá z těchto čtyř dob má pro sebe specifický styl úrovní, jedinečné pasti a nepřátele. Každopádně celkem na vás bude čekat 60 levelů. I přes takto vysoký počet je nutné konstatovat, že jde hru dohrát za nějakých pět hodin, což není zrovna dlouhá herní doba. K dobru alespoň přičtu fakt, že na první průchod nemáte možnost vše posbírat, takže pokud budete chtít odemknout všechny bonusy, jako jsou sošky nebo obrázky, tak si budete muset rezervovat pro hraní tak dvojnásobnou dobu, možná i více. Co možná zklame hráče na nové konzoli nejvíce, je naprostá ignorace všech jejích nových funkcí. Na hře je prostě vidět, jak je šitá rychlou jehlou. Spodní displej slouží jen jako ukazatel toho, kde se v levelu nacházíte, ale jinak je prakticky k ničemu. Rovněž nejsou zakomponovány další novinky 3DS. Hlavně že je hra ve 3D a mohla se rychle vydat.

Co dělá Rabbids 3D zajímavou hrou, je především hratelnost. Ta je sice stejná, jako v řadě jiných 2D skákačkách, ale neskutečně zábavná. Od hraní se jen tak neodtrhnete. Je to jedna z těch her, u kterých si říkáte, že ještě jeden level a pak spát, a stejně jich dohrajete ještě tak deset. Během těch šesti desítek levelů budete především skákat a překonávat nejrůznější překážky, které charakterizují tu či onu dobu, ale občas si vám do cesty stoupne i nějaký ten nepřítel. Ovládání je celkem povedené, ale měl jsem menší problém s analogovým knoflíkem. Když jsem překonával překážky, tak se mi občas stalo, no občas, docela často, že jsem omylem sjel trochu dolu ve skoku, takže králík udělal okamžitě tvrdý sešup, což mnohdy znamenalo spadnutí do pasti. Většinou přijdete jen o část života, ale jsou pasáže, kde se chyba trestá okamžitou smrtí. V takovém případě jsem hodně nadával. Daleko lepší je tak ovládání skrze klasické šipky, u kterých se vám toto nestane.

Grafická stránka vám rozhodně dech nevyrazí, ale na 2D plošinovku to není špatné. Vše je krásně barevné a občas si všimnete i nějakého hezkého detailu. Rovněž animace hlavní postavičky jsou docela povedené. Určitě se ale ptáte, jak je na tom onen slavný 3D efekt. Hodí se vůbec pro 2D plošinovku? No, nehodí. Sice tu máte jakousi větší hloubku, ale že by nějak výrazně pomáhala hratelnosti, to se říci nedá. Většinou jsem tak hrál bez zapnutého 3D efektu, který dokázal akorát občas pořádně rozptýlit. Třeba když se na obrazovku přisál velký brouk. Zastávám názoru, že by měl 3D efekt pomáhat samotnému hraní a ne hráče od něj odvracet. Docela dobře je na tom soundtrack, který se k plošinovce hodí. Co ale zamrzí, jsou chybějící zvukové efekty během filmečků.

Ještě než celou recenzi ukončím, tak přijde jedno rýpnutí. Sice jsem si ho mohl odpustit, ale nedá mi to. Týká se úvodní animace s logem Ubisoftu, která trvá zhruba 20 vteřin a bohužel nejde přeskočit. Je to opravdu k nepochopení, proč se vydavatel rozhodl dát hned na začátek takto dlouhou animaci, která akorát zdržuje. Palec dolů.

Rabbids 3D je rozhodně příjemnou plošinovkou, která určitě neurazí, ale že by nějak extra nadchla, to se také říci nedá. Ze všech směrů je totiž cítit, jak vysel nad vývojáři bič Ubisoftu, aby hru dokončili v co nejkratším termínu a mohla se vydat ještě v době, kdy na Nintendo 3DS nebude moc kvalitních titulů. Pak už by něco takového totiž nemělo vůbec šanci uspět. Pokud ale máte rádi staré plošinovky jako Jazz Jackrabbit 2, tak si hru kupte, určitě se budete dobře bavit.

Rabbids 3D

3ds
Ubisoft, Ubisoft