Pilotwings Resort

Martin Šmíd, 23. 3. 2011 22:15
Jestli patříte mezi fanoušky Nintenda už od konzole Super Nintendo Entertainment System, tak vám možná něco říká série Pilotwings. V ní se hráči ocitají v kůži pilota, který v několika létajících prostředcích plní bláznivé úkoly. Po prvním dílu vyšla i verze pro Nintendo 64, která zaznamenala ještě větší úspěch. Už při oznámení nové přenosné konzole 3DS jsme si nemohli nevšimnout, že se Nintendo rozhodlo oživit několik svých starších, ale přesto mezi hráči hodně úspěšných sérií. Pilotwings Resort tak může vzlétnout.

Pilotwings 64 vyšel jako launch titul pro Nintendo 64. Nyní s příchodem konzole Nintendo 3DS vychází nový díl, který má znovu oživit zájem o létání na podivných strojích. Hned na začátku je nutné říci, že ačkoliv Nintendo připravuje spoustu remaků právě z konzole Nintendo 64, tak Pilotwings Resort je úplně originální hra. Nově na vás čeká lokace ostrova Wuhu, který znají především majitele konzole Wii. Jde o ostrov, kde se odehrávala sportovní kompilace Wii Sports Resort. Možná někoho zklame, že se bude prolétávat jen nad jednou lokací, ale ta je dost rozlehlá a obsahuje spoustu skrytých míst, které během prvního, druhého nebo desátého přeletu rozhodně nenajdete.

Během hry si vyzkoušíte létání hned na třech létajících prostředcích. Jako první tu máte letadlo, které je asi nejlehčí na ovládání. Stačí prakticky udržovat výšku a občas střihnout nějaký ten prudší záhyb. O něco více práce vám dá ovládání jetpacku. S ním totiž v jeden okamžik můžete letět jen jedním směrem, takže můžete buď stoupat, nebo letět dopředu, ale s tím, že postupně klesáte dolů. Je tak životně důležité vyrovnávání výšky, abyste si nerozbili čumák o zem. Asi nejtěžší je pak ovládání třetího prostředku, kterým je rogalo. S ním totiž musíte dobře vyrovnávat výšku, abyste získali potřebnou rychlost pro doletění k dalšímu větrnému víru, který vás dostane zase o něco výše do oblak. Každopádně každý létající prostředek přináší originální zážitek a pro sebe specifické mise.

Právě stěžejním režimem je Mission Mode, ve kterém budete plnit nejrůznější úkoly, za které budete dostávat hvězdičky, abyste mohli pokročit dále. První stupně tohoto režimu nejsou moc těžké a na dvě nebo tři hvězdičky zalétne levely naprosto každý. Od třetí obtížnosti už ale začne solidně přituhovat a každý váš zkrat je nemilosrdně trestán penalizací. Hlídat si tak musíte nejen co nejlepší čas, za který level dokončíte, ale musíte si dávat pozor i na případné havárie. Abyste nahráli co nejlepší skóre, tak je také dobré sbírat bonusy v podobě nafukovacích míčků nebo speciálních létajících předmětů. Celkem na vás čekají tři desítky misí, které vám vydrží na několik hodin, a to i díky zmíněné vysoké obtížnosti. Pokud navíc budete chtít překonat rekordy a sesbírat všechny hvězdy, přidejte si další porci času. Většina misí navíc staví na originalitě, takže v jedné budete prolétávat kruhy, v další zase střílet na terče nebo fotografovat vybraná místa. Rozmanitost misí je obrovská, takže se nudit rozhodně nebudete.

Když splníte všechny mise, máte tu ještě Free Flight režim, ve kterém létáte nad ostrovem a sbíráte na něm roztroušené informátory. Je jedno, jaký létající prostředek použijete, ale podle našich zkušeností je nejlepší kombinace všech tří, protože třeba s letadlem se nedostanete do sopky a s jetpackem zase nedostihnete ostatní letadla. Potěšilo nás u tohoto režimu, že jak jsme měli více a více informátorů, odemkla se postupně možnost létat za západu slunce a posléze i večer. Zvláště západ slunce spolu s 3D efektem vypadá opravdu moc pěkně.

Asi se ptáte, jestli hra využívá i nějakou vychytávku nové konzole. Bohužel obsahuje jen jednu, a to možnost hrát za svoji Mii postavičku. Jinak zde nic jiného nenajdete. O podpoře StreetPassu a dalších funkcí si tak můžete nechat jen zdát. Co dále trochu podřezává pod hrou větev, je chybějící podpora více hráčů. Pilotwings Resort je tak určen čistě pro jednoho hráče a pokud tak chcete hrát spíše s přáteli, tak se obraťte trochu jiným směrem. Pokud by Pilotwings Resort obsahoval nějaký druh online podpory, hodnocení by bylo určitě větší. Je trochu s podivem, že se Nintendo nesnaží už od začátku stavět hry tak, aby využily co nejvíce vymožeností nové konzole. To je pro nás určitě zklamání.

Pokud jste se podívali už na okolní obrázky, tak vás možná grafika u Pilotwings Resort moc nezaujala. Ta je totiž ve 2D režimu opravdu jen průměrná. V čem ale hra nejvíce vyniká, je nový 3D režim. Dopravní prostředek v něm vylétne z displeje, nemluvě o všelijakých dalších efektech, které jsou pro oko velmi příjemné. Grafika se navíc ve 3D režimu vyhladí, takže je o třídu lepší, jak na okolních obrázcích. To je bohužel nevýhoda klasických obrázků. Pochválit musíme vývojáře i za dobře vybraný hudební doprovod, který létání dodává potřebný šmrnc. Celkově tak musíme technické zpracování více méně pochválit. Bohužel vše si vybralo daň v podobě velké spotřeby energie, takže baterka při hraní Pilotwings Resort ve 3D režimu vydrží jen nějaké 4 hodiny.

Pilotwings Resort je určitě povedenou hrou, která obsahuje zábavnou hratelnost ve dvou herních režimech, příjemný 3D efekt a v neposlední řadě i podmanivou hudbu. Kdo si tak rád na cestách zalétá, měl by po Pilotwings Resort šáhnout hned první den. Chybu určitě neuděláte.

Pilotwings Resort

3ds
Nintendo, Monster Games Inc.