One Epic Game

Martin Šmíd, 24. 7. 2011 21:28
Pár měsíců uběhlo a máme tu novou hru od pražského studia Grip Games, které nám zatím dělá jen a jen radost. Po vynikajících hrách Blimp: The Flying Adventures a MiniSquadron se tentokrát vývojáři pustili do své originální hry, kterou vytvořili úplně od nuly. Jmenuje se One Epic Game a jako předchůdci vychází na Playstation 3 a PSP skrze službu Minis. Jestli se opět bude jednat i o velkou zábavu za malý peníz, jako tomu bylo u předchozích her studia Grip Games, na to vám odpoví naše recenze.

One Epic Game je hra založená hlavně na hratelnosti, takže v ní nehledejte nějaký složitý příběh. Svět potřebuje zachránit, a je jedno, jestli od ufonů, vojáků z druhé světové nebo dalších potvor. Nejlépe by se dal One Epic Game přirovnat ke klasickým 2D střílečkám jako Metal Slug, ve kterých jen běžíte a likvidujete zástupy protivníků. Hlavní postava i v této hře značně posilovala, navíc je blonďatá, což je ta nejlepší možná kombinace pro akčního hrdinu. Na začátku by se mohlo zdát, že jde ve hře jen o to běžení kupředu a střílení všeho, co se pohne, ale jak postupně zjistíte, o tom to úplně není. Co totiž charakterizuje One Epic Game, tak je i obrovská herní rozmanitost.

Hlavním režimem je samozřejmě příběh, který čítá spoustu levelů, přičemž každý vyžaduje jinačí úkol. Jednou budete požádání, abyste uběhli 1000 metrů, jindy se musíte dostat do cíle na jeden život nebo postupně skoky zničit určitý počet nepřátel. Hodně se mi líbila úroveň, ve které jen létáte na jetpacku a musíte se ve vzduchu vyhýbat nepřátelům. Úkolů je samozřejmě daleko více, přičemž je plníte v pěti světech – Zombie Outbreak, Nuclear Wasteland, World War 2, Alien Invasion a Fantasy Kingdom. Co kromě úkolů přidává na rozmanitosti, je náhodně generované prostředí. Sice je v daném světě stejný podklad, ale plošinky jsou vždy náhodně rozmístěny z několika možností, takže nikdy nevíte, co vás bude čekat, pokud náhodou zemřete. Tímto hra trochu bojuje i s vysokou obtížností, protože díky neustále se měnícím překážkám si nebudete připadat, že frustruje. Ačkoliv budete pořád opakovat, dá se říci stejný úsek levelu, neustále se budou měnit překážky a rozmístění protivníků.

Když pořád zmiňuju protivníky, tak samozřejmě musím zmínit i arzenál zbraní. Zbraně sbíráte během cesty, přičemž na začátku začínáte jen s pistolí. Poté ale můžete sebrat třeba těžký kulomet, raketomet nebo plamenomet. Právě poslední jmenovaná zbraň je podle mě vůbec tou nejlepší a nejúčinnější, kterou vždy budete hledat a modlit se za ní. Špatný ale není ani laser, který uškvaří všechny protivníky v dohledu na jeden výstřel. Jaká zbraň je tu ovšem naprosto k ničemu, je brokovnice. Ta totiž má omezený dostřel, navíc střílí docela pomalu, takže pokud se před vámi objeví více nepřátel, jste docela nahraní. Kolikrát je tak lepší si ponechat pistoli než sebrat těžkopádnou brokovnici.

Kromě příběhového režimu obsahuje One Epic Game i další dva herní režimy. Prvním je Free Run. Jak už název napovídá, vyberete si v něm svět a poté jen běžíte a kosíte nepřátele. Je trochu škoda, že se vám nikam nezapočítá nahrané skóre, takže nevíte, kolik jste při předchozím snažení nahráli bodů. Pak je tu Challenges režim, ve kterém plníte vždy určité cíle, přičemž je zde i volba obtížnosti. Za nejnižší splněnou obtížnost dostanete bronzovou medaili, za nejtěžší zlatou. Výzev je tu hromada a než je splníte, tak uběhne klidně i několik hodin. Zase tak lehké nejsou a nepočítá se, že vše dáte na první pokus.

Co dopomáhá naprosto precizní hratelnosti je ovládání. To je velmi jednoduché a prakticky od vás vyžaduje, abyste mačkali jen dvě tlačítka. Protože postavička sama běží, musíte mačkat jen šipky pro skok nebo akční tlačítka pro střelbu. Nic víc nepotřebujete. Jen je si třeba uvědomit, že podle síly a délky stisknutí skoku postavička bude skákat. Někdy tak musíte šipky podržet déle, jindy zase jen rychle zmáčknout pro kratší skok.

Možná se ptáte, jestli jde najít na One Epic Game vůbec nějaká chyba. Jen hodně těžko. Co bych možná vytkl, je jen pět prostředí, které se pořád opakují. Pokud by jich bylo o trochu více, asi by se nikdo nezlobil. Dále by určitě bylo super, pokud by se dala volit obtížnost a rozmístění checkpointů. Nyní jsou od sebe vzdáleny po 1000 krocích a někdy dá pořádně zabrat, abyste se k němu dostali. Kolikrát jsem měl chuť PSP vzít a hodit s ním o zem, když jsem překonal několik těžkých pasáží a checkpoint nikde. Jen tyhle dvě věci by se daly s úspěchem vytknout, jinak žádnou větší chybu zde nevidím.

Pokud se podíváte na okolní obrázky, tak si určitě všimnete velmi pěkné kreslené grafiky. Ta se vážně povedla a v běhu musím říci, že vše vypadá ještě o třídu lépe. Samozřejmě grafice dodávají šmrnc nejrůznější animace a efekty. Na vizuální stránku si určitě stěžovat nemůžu. O něco hůře je na tom ozvučení, které je dost nevýrazné. Naštěstí je tu hudební doprovod, který je neskutečně návykový a neustále vás tlačí k tomu, abyste pokračovali.

Je až s podivem, že se Grip Games rozhodl prodávat One Epic Game pouze za 75,-. Tahle hra má totiž daleko větší hodnotu, protože vás dokáže zabavit na spoustu hodin. A to nejen díky příběhovému režimu, ale i dalším výzvám a odemykatelným achievementům. Pokud tak hledáte jednoduchou a neskutečně zábavou hru na cesty, ale i na doma, za malý peníz, je One Epic Game určen právě pro vás.

One Epic Game

ps3psp
Grip Games, Grip Games