Naruto Shippuden Ultimate Ninja Generations

recenze  9
Jirka Till Hänsl, 11. 4. 2012 0:15
Dattebayo!!! Naruto je po odmlce zpět a v plné síle. Vývojáři z Namco Bandai si pro nás připravili další hru podle tohoto populárního japonského anime seriálu. Fanoušci již netrpělivě vyhlíželi 30. březen a pak vzali útokem pulty obchodů, aby si mohli tuto novou gamesku zahrát. Já jakožto jeden z nich jsem nemohl ve frontě chybět. Proto jsem se také rozhodl vám přiblížit toto dílo v recenzi.

V předešlých dílech ze série Ultimate Ninja Storm se hráč setkával s otevřeným světem, kde si mohl chodit, jak se mu zlíbí. Ať už to bylo v jedničce, kde jsme prozkoumávali dopodrobna Skrytou Listovou vesnici, nebo ve dvojce, kde byl svět větší a podívali jsme se na známá místa v podobě Skryté Deštné či Písečně. V Generations mě proto ihned zarazilo, že tady tato možnost není. Volný svět a úkoly, které jste po dobu hraní dostávali, nahradily jakési menší příběhy, takže hlavní část se kompletně proměnila. Jde o příběh 11 postav - Zabuza a Haku, malý Naruto, dospělý Naruto, Jiraya, Minato, Sasuke, Gaara, Itachi, Madara, Kakashi a Killer Bee. Postupně jak jsem procházel jednotlivé levely, tak jsem čím dál tím víc pociťoval menší zklamání z velké linearity. Příběhové linky navíc z 90% opakují to, co bylo v předešlých levelech a hráč má pocit, jakoby se vrátil o rok a půl zpátky a hrál předešlý díl.

Manga i anime jsou doslova naplněny událostmi, ze kterých by se dal sestavit skvělý příběh. Je škoda, že vývojáři tento potenciál plně nevyužili, ale na druhou stranu to není zase, kdo ví jaká katastrofa. Z těch několika kapitol, se mi nejvíce líbila ta od Killer Bee, protože jednotlivé boje byly protkány vtipnými scénkami. Pozitivní není ani herní doba Story modu (neboť o ten tu jde). Všechny kapitoly dohrajete za nějakých 6 hodinek. Oproti minulému dílu, kde si hráč běhal po narutovském světě a strávil tam kolem 20 hodin, je to další krok zpět. Co mě ale v tomto modu potěšilo, to jsou souboje. Hráč tu nehraje za jednu a tu samou postavu celou kapitolu. Naopak, postavy se zde střídají, tudíž jednou hraje hráč za Sasukeho, v dalším boji to může být Tobi. Prostě stereotyp tu nehrozí. Souboje jsou tedy opět velmi povedené a dá se říci, že i tím nejlepším na celé hře. Každý si budete užívat.

Na soubojích hra staví, a ačkoliv se jedná v základu o jednoduchou bojovku, bitvy kolikrát mají až epický nádech. Možná proto si budete užívat především další herní režimy, mezi které patří i Free Battle. Ten se ještě dělí na 3 podmódy. Jedním je bitva s kamarádem či proti počítači, další je Tournament a poslední Survival. Vezmu je všechny pěkně popořadě. Co by to bylo za bojovku, kdybyste si doma nemohli zafightit s kamarádem. Toto je klasické 1 vs. 1., přičemž hráči si zvolí postavy a už se jdou prát a posílat všechny ty ninjutsu. K tomuto nemá moc smysl dál něco dodávat, protože tento mod je starý jako žánr bojovek sám.

V Tournamentu na vás čeká docela slušná porcička turnajů. Vyberete si postavu a hra vám přiřadí protivníky. Turnaj jede systémem pavouka, přičemž jeho obtížnost se stále zvyšuje. Závěrečné boje na úrovni Kage dají zabrat a nezkušeného hráče mohou odradit od dalšího hraní. Velmi záleží na výběru postavy. Kdo si zvolí špatně, ten prohraje. Tímto způsobem si hráč může vydělat docela slušný obnos peněz, za který si kupuje ninja vybavení, karty a různé doplňky v obchodě. Hrát tyhle turnaje mě bavilo, z části protože je to novinka a zčásti proto, že i když jsem prohrál, hra mi pokaždé vylosovala jiné soupeře. Ti se vylosují před výběrem vaší postavy a vy máte možnost zvolit si taktiku, s jakou půjdete za vítězstvím. Turnájky se dohrají za cca 3 hodinky. Záleží na vašem umění.

Survival je taktéž nový v této Naruto hře. Před sebou máte 5 úrovní survival. Každá další je těžší než ta předchozí. Samotný level je rozdělen do podlevelů, ty se lišší akorát počtem protivníků, které máte porazit. V jednom kole to můžou být 3, v dalším to je 5, pak 7 a stále počet stoupá. V tomto modu jsou protibojovníci napevno daní a hra je neměnní. Jak už název napovídá, jde o přežití. Tudíž je ve vašem zájmu šetřit si životy na závěrečný fight kola. Kolik životů ztratíte v prvním kole, dám příklad 20%, tak do druhého nastupujete s 80%. Hra vám po vyhraném souboji něco málo přičte jako odměnu, ale nespoléhal bych na to, že doplní všechno. Úroveň některých levelů dá zabrat a taktéž bych se na ně nejdřív pořádně vytrénoval. Moc peněz si zde sice nevyděláte, ale jako zpestření hry je to dobré.

Co by to bylo za hru, která by neměla online bitvy. Ty jsou zde stejné jako v předešlém díle. Nutno podotknout, že se mi nehráli zrovna moc dobře. Celý online na mě působí takový nemastným neslaným dojmem. Jakoby tam byl jen do počtu. Protivníci ani moc neútočí, jen se brání, čekají na chybu a tak samotný souboj ztrácí svoje kouzlo. Několikrát se mi stalo, že sem tam lítal po place jak čamrda, zatímco protihráč stál v koutě a posílal na mě jedno Amaterasu za druhým. Zde jsem se opravdu nudil.

Co je rozhodně pozitivum, to je celkový počet postav. Těch je 70 a zahrnují snad všechny hlavní postavy seriálu. Jsou zde i „mladé“ verze našich starých známých, jako je Naruto, Sakura, nebo třeba Gaara. Nově jsou zde pro příklad Raikage, Mizukage, 5 Hokagů, mladý Kakashi, Obito, Tshushikage a spousta a spousta dalších. Vyjmenovávat je, to byste četli tuto recenzi ještě další den. Je to opravdu pořádná porce herních postav a tohle si zaslouží velký dík. Vidět všechny taijutsu, ninjutsu, genjutsu a ultimátní jutsu to je prostě krásná věc. A velmi povedená.

Grafická stránka hry zůstala od minula nezměněná. Tvůrci nešahali na překrásnou grafiku z anime a musím dodat, že ani neměli proč. Hra působí pěkným dojmem a skutečně mám pocit, že se dívám spíše na anime než na hru. Je dobře, že v tomto díle se sází na již vyzkoušené a zavedené metody a nejsou v tomto směru žádné inovace. Stejně dokonale působí i animace různých úderů či filmečky mezi boji. I když občas jsem u videí zaznamenal pokles snímků (recenzováno na Playstationu 3). Nebylo tak strašné, přesto to kazilo celkový dojem.

Co se týká zvuku, ten je na velmi profesionální úrovni. Ve hře jsou dva dabingy, jeden je anglický a druhý japonský. Ten anglický nemá ani smysl zapínat, protože jeho provedení je hrozné a hru jako takovou jen kazí. Kdyby anglický dabing chyběl, nic by se nestalo. Stejně jsem hned ze začátku zapnul anglické titulky a druhou možnost v podobě japonského dabingu, který je přímo skvělý. Obstarávají ho stejní dabéři jako v anime, a je to na výsledku a hlavně celkového zážitku znát. Ono k Narutovi ani nic jiného než japonština nepasuje.

Co říci na závěr? Jsem rád, že hru dostali do rukou osvědčení vývojáři z Namco Bandai a Cyber Connect 2. Na hře odvedli dobrý kus práce a při hraní je to znát. Jestli máte rádi japonskou kulturu či hry, sáhněte po Narutovi. Zklamaní nebudete. Trošku zamrzí lineárnější příběh a drobné chybky, přesto je to velmi kvalitní hra, která si určitě zaslouží místo ve vaší poličce. Tak tedy, do boje! Fuuton: Rasen-Shuriken!

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations

Namco Bandai Games, CyberConnect2
30. 3. 2012