Kung Fu Panda 2

Martin Šmíd, 16. 6. 2011 23:30
Je známým faktem, že hry založené na filmové předloze dopadají většinou špatně. Ať už díky malému rozpočtu, šibeničnímu termínu nebo dalším faktorům. Přesto se občas objeví výjimka, jako byla před několika lety Kung Fu Panda, která přinesla velmi příjemně hratelnou plošinovku, jenž měla i několik zajímavých nápadů. Možná i z tohoto důvodu jsme se těšili na druhý díl, který by mohl kvalitou první díl překonat. Bohužel, nepřekonal a ani nemůžeme uvěřit, v jak špatné formě vývojáři hru vydali.

Hra Kung Fu Panda 2 nijak film nekopíruje, takže si ji můžete zahrát ještě předem, aniž by vám cokoliv prozradila. Příběh se odehrává několik měsíců po druhém filmu, kdy hlavního hrdinu, pandu Po, a zbytek hrdinů trápí útoky goril, vlků a dalších neřádů, se kterými tak musí být zatočeno dříve, než se rozlezou po celém světě. Protože jde v prvé řadě o dětskou hru, tak příběh je určitě v pořádku a neurazí. Ostatně už první díl stavěl především na hratelnosti, což se ale u druhého dílu neděje. Každopádně hráči určitě budou rádi, že během hraní potkají spoustu postav z Kung Fu Panda univerza, a některé dokonce vypadají jako z plátna kin.

Původní Kung Fu Panda stavěla na základech jednoho velkého dobrodružství, během kterého jste prošli řadu levelů, pomlátili co se dalo a vyřešili spoustu hádanek a mini her. O to větším zklamáním je, že ve druhém dílů zůstalo jen to mlácení. Celá hra je totiž postavená na tom, že vymlátíte jednu úroveň a dostanete se do druhé, kde následuje to samé. Žádné minihry nebo jen čistě skákací pasáže zde nenajdete. Po zhruba hodině se před vás dostane i nějaký ten logické problém, který je ale velmi jednoduchý k vyřešení a vždy vám zabere maximálně pár vteřin. Právě u těchto pasáží je vidět, na jaké publikum je Kung Fu Panda 2 cílena.

Že jde o prostou mlátičku, to bychom vývojářům i odpustili, kdyby měla propracovaný systém komb. Tomu bohužel tak není a hlavní hrdina Po umí jen jeden lehčí a jeden silnější úder. Pochopitelně časem udělá i nějaké to lepší kombo, které člověk asi ani neočekává, ale to je vše. I díky tomu se hra dost rychle ohraje a zákonitě se musí dostavit nuda. Té navíc dopomáhá i fakt, že se neustále vracíte do stejných lokací, kde na vás čekají další a další nepřátelé k pomlácení. Nic pak nezachrání ani fakt, že na první pohled jsou úrovně docela pěkné a mají spoustu detailů. Vývojáři si tohoto byli asi vědomi, tak udělali další velký přešlap. Než aby se snažili hru oživit nějakou novinkou, raději hru usekli, takže na dohrání vám zabere tak tři hodiny. To je opravdu zoufale málo. Navíc po dohrání vás nic nenutí k tomu, abyste hru rozehráli znovu. Za plnou cenu tak dostanete jen podprůměrnou rubačku s podprůměrnou herní dobou. Jestli stojí za vaše peníze, to už si musí každý říci sám.

Grafická stránka je na první pohled velmi pěkná a zvláště jsme obdivovali krásné modely postav a i ty lokace působí určitě dobrým dojmem, protože obsahují spoustu detailů. Hlavní problém ale přijde po prvních krůčcích. Animace jsou neuvěřitelně trhané a framerate klesá takovou rychlostí, že to až není možné. Už dlouho, možná ještě nikdy, jsme nezažili na Playstationu 3, aby se hra takhle trhala, zvláště během soubojů. Nejdříve jsme si mysleli, že odešla mechanika, protože tohle přece vývojáři nemohli vydat. Po vyzkoušení hry na druhé konzoli ale bylo jasno. Možná někdo namítne, že jde o dětskou hru, a děti se o nějaký framerate nestarají, ale tohle už je vážně moc. Zvláště při soubojích bude hodně vadit. Co se týče hudební stránky, tak ta taková nevýrazná, stejně tak zvuky. Technické zpracování zachraňuje snad jen dabing, o který se ovšem nepostarali filmoví herci.

Pokud máte doma PS3 a Xbox 360 s Kinectem a měli bychom nějakou verzi doporučit, tak je to ta druhá. Podle našich kolegů netrpí padáním frameratu tak jako PS3 verze a obsahuje navíc i minihry pro Kinect. Pořád ale platí, že přes průměr se hra vyhrabe jen hodně těžko. Raději kupte svému dítku lístek do kina. U filmu se bude bavit o dost více.

Kung Fu Panda 2 je v mnoha ohledech velkým zklamáním. Ať už herní délkou, protože za tři hodiny je po všem, tak neuvěřitelně klesajícím frameratem a vlastně i jednotvárnou hratelností. Znovuhratelnost? Ta je na bodě mrazu. Pokud jste ještě neuhráli první díl, tak doporučujeme si koupit ten. I přes starší datum vydání se u něj budete bavit několikanásobně více, a navíc za něj zaplatíte jen zlomek ceny.

Kung Fu Panda 2: The Video Game

ps3x360wiids
THQ, THQ