Kung-Fu Live

recenze  13
Martin Šmíd, 21. 2. 2011 22:00
Kinect je v současnosti obrovským hitem. Když byl poprvé oznámen, Microsoft v promo videu prezentoval i jednu bojovku. Ta zřejmě zaujala vývojáře ze studia Virtual Air Guitar Company, kteří se rozhodli, že něco podobného přivedou k životu, ale na Playstationu 3 a pro kamerku Playstation Eye. První videa na Kung-Fu Live dávaly naději, že by nás mohla čekat celkem příjemná a jednoduchá bojovka. Finální výsledek je ale pro nás hodně velké zklamání.

Bojovky konzolím vždy slušely. Dnes je tu celá řada kvalitních zástupců tohoto žánru, mezi které můžeme počítat třeba sérii Mortal Kombat, Tekken nebo Street Fighter. Všechny tyto bojovky mají jedno společného. Ovládají se na konzolových ovladačích nebo speciálních padech. Ještě nikdy jsme tu ale neměli bojovku, kterou bychom ovládali jen pomocí svého těla. To měla napravit až hra Kung-Fu Live. Docela bylo překvapením, že si vývojáři pro tuto hru nevybrali Kinect, ale Playstation Eye. Už po prvním spuštění je ale jasné, že se jednalo o docela špatné rozhodnutí, protože hraní Kung-Fu Live je hodně frustrující záležitost. Ono samotné nastavení kamerky už dá pořádně zabrat, a to ještě ani nepíšeme a dalších problémech, které nás postihly při samotném hraní.

Každopádně už příběh dává tušit, že nic světoborného vás nečeká. Je totiž opravdu hloupý a stupidní. Jako pracovník v komiksovém obchodě se dostanete do komiksu, ve kterém vás čekají zástupy protivníků, kterým budete muset namlátit. Celá prezentace hry naštěstí celkem zastiňuje hodně slabý příběh, protože je dělaná celá v komiksovém duchu, kde jste hlavním hrdinou právě vy. Před začátkem každé úrovně jste tak nuceni nahrávat speciální pózy, abyste se v komiksu objevili. Bohužel kamerka vás vyfotí po pár vteřinách, a to i v době, kdy jste úplně pozici ještě nevypilovali. Díky tomu jsou pak vaše obrázky v komiksu, no hodně nepovedené.

Když si nakalibrujete svoji postavu, tak se objevíte vždy uprostřed daného levelu. Pohybovat se po něm moc nemůžete, tedy pokud nemáte kolem sebe padesát metrů, a ani to nejdůležitější, tedy samotné bojování, není vyřešeno zrovna dvakrát dobře. Abyste totiž mlátili do protivníka, musíte stát bokem, což je docela nepraktické, protože pak musíte mít otočenou hlavu k televizi jinak než tělo. Navíc takto zasáhnout protivníka dělá mnohdy problém, stejně tak jako vykrývání jeho útoku. Na základní protivníky údery stačí, protože je sundáte po několika úderech, ale na tvrdší bosse si už tak lehko nepřijdete, a budete muset vynaložit hodně velkou fyzickou sílu a přetrpět hodně krkolomné ovládání. Ze zábavy se tak rázem stává docela hodně frustrující záležitost. Jo druhý den po takovémto boji jsme jen hodně těžko zvedali ruce.

Naštěstí k poražení protivníků máte docela silný kombo list, kde nechybí ani několik opravdu silných úderů. Abyste vždy provedli nějaký ten speciální hit, musíte přesně okopírovat pohyb, který po vás žádá. Bohužel ani tak nemáte na 100% jisté, že vám ho hra zaregistruje, což je spíše chyba technologie, tedy v tomto případě kamerky. Každopádně speciální hity jsou docela účinné a každého lehčího protivníka složí po pár vteřinách, toho silnějšího po nějaké té chvilce také.

Největším problémem hry Kung-Fu Live je velká herní plocha. Už u Kinect her jsme docela nadávali a zde budete nadávat dost možná ještě více. Pokud si totiž chcete co nejlépe Kung-Fu Live zahrát, tak si někde zamluvte nějaký hangár nebo budete muset vystěhovat pokoj. Místa chce totiž neuvěřitelně hodně. My jsme při testování měli s místem nemalé problémy, což vyústilo rozkopnutou vázou a naraženou rukou (opravdu jsme zeď pěstí neprorazili, divné). Na druhou stranu, pokud máte doma velký obývací pokoj, tak chvilku by vás Kung-Fu Live mohl zabavit. Na několika minutové vyblbnutí, než zjistíte, že se jedná o naprostou kravinu, zřejmě poslouží více než dobře.

Co se týče grafické stránky, tak to je jedna z těch světlých stránek této hry. Grafika je totiž docela pěkná a její komiksový nádech skutečně funguje. Díky ní si tak občas budete připadat, jako v nějakém tom kung-fu filmu. Celá hra se poté hýbe docela dobře a nenarazili jsme na moment, kdy by se cukala. Stejně je na tom poté i hudební doprovod, který se ke hře hodí a snaží se navozovat tu správnou atmosféru. Co možná tuto složku trošinku shazuje, je dabing, který je docela hloupý a nevýrazný.

Pokud jste si přečetli celou recenzi, tak do hry Kung-Fu Live asi nepůjdete. My přesto oceňujeme nápady, které vývojáři do hry narvali. Bohužel už ne vše se povedlo tak, jak zamýšleli, na čemž nese nemalou vinu i kamerka Playstation Eye, která prostě není tak technologicky zdatná, jako ta u konkurence. Kung-Fu Live tak bohužel nemůžeme doporučit. Ať už jste fanoušci kung-fu filmů nebo normální hráči, budete se jen nudit a frustrovat.

Kung-Fu Live

ps3
Virtual Air Guitar Company, Virtual Air Guitar Company