Kinect Star Wars

recenze  7
Martin Šmíd, 2. 5. 2012 0:45
Když byl představen Kinect, největší sympatie hardcore hráčů si získala hra z univerza Star Wars, ačkoliv nikdo nevěděl, co od ní má přesně čekat. Až v minulém roce se Kinect Star Wars dočkal několika novinářských prezentací, ze kterých se spíše odnášely rozpačité dojmy. Nyní, když k nám doputovala finální verze, musíme říci hned na začátku, že to rozhodně není tak špatné, jak se z prvních dojmů zdálo. I tak ale platí, že je Kinect Star Wars určen především pro mladší hráče. Ty starší asi moc nezaujme.

Každý si asi od Kinect Star Wars sliboval velkou hardcore hru, která každého donutí k nákupu kamerky Kinect. Microsoft takto hru nejprve prezentoval, až tedy před několika měsíci úplně otočil. Z výsledku je jasně patrné, proč se tak stalo. On Kinect Star Wars není vůbec špatnou hrou, ale nesmíte od něj čekat příliš mnoho, navíc je určen především pro mladší publikum, které si v něm určitě najde zalíbení. Když se totiž podíváme na hru z výšky, uvidíme prakticky pět větších miniher v jednom balíčku, ačkoliv jsou podané o dost lépe, než všechny ty různé minihry od UbiSoftu a dalších vydavatelů, které poté utvářejí dost negativní pohled na celý Kinect. Star Wars je do jisté míry hrou, která se s dalšími hrami od Microsoftu vyplatí s kamerkou koupit.

Kostru hry tvoří hlavní příběhová kampaň Dark Side Rising: Jedi Destiny, v níž se vtělíte do kůže jednoho z padawanů. Příběhově se tato kampaň odehrává po druhém dílu nové trilogie, takže tu bylo určitě spousta místa pro zajímavou záplatku. Je ale smutné zjištění, že zápletka je hodně jednoduchá a prakticky jí po několika minutách přestanete vnímat. A to i přes skutečnost, že celou kampaň doprovází celkem povedené filmečky. Na zápletce je hodně vidět zaměření hry na mladší publikum, kterému bude nějaký příběh ukradený, protože bude hlavní samotná hra. Na druhou stranu si je ale třeba přiznat, koho by bavilo stát před televizí a sledovat zamotaný příběh plný zvratů. To si každý raději zahraje klasickou Star Wars hru s ovladačem v ruce.

Už z prvních videí a trailerů bylo vidět, že Kinect Star Wars je normální on-rail střílečkou, v níž jede panák, tady padawan, po kolejích a musí likvidovat vše, co se mu postaví do cesty. To ve výsledku zase tak moc nevadí, protože máchání virtuálním mečem je zábavné, jen tak neomrzí a budete rádi likvidovat všechny protivníky, kteří se vám postaví do cesty. Navíc si během své cesty, trvající několik hodin, zajezdíte na vznášedlech a odpočinete skrze další disciplíny. I když odpočinete, na pohyb je Kinect Star Wars hodně náročný a vyžaduje i poměrně velký prostor. Přece si nechcete rozmlátit byt, případně i ruce o nějakou tu polici. Bohužel jak už bylo viděno na prezentacích z minulého roku, ne vždy Kinect dobře snímá pohyby a zde jsou možná vidět i jeho limity. Zpoždění při sekáním mečem je znát, ale po čase si na něj zvyknete a při tom chaosu je vlastně i jedno, jak moc mácháte mečem, hlavní je, že nepřátelé padají k zemi. Usnadnit si můžete cestu i používáním Síly, která je ale dost rozporuplná, protože ne vždy hra udělá to, co požadujete. Třeba nasměrování předmětu, který házíte po nepřátelích, je docela těžké.

Dark Side Rising: Jedi Destiny určitě na pár hodin zabaví. Každopádně Kinect Star Wars nabízí i čtyři další části, které se vám odemykají, jak postupujete hlavní kampaní. Začnu rovnou tou nejslabší, kterou je Duels of Fate, neboli klasické duely. V této části se postupně postavíte proti nejrůznějším protivníkům, dokonce si přijde pro výprask i Darth Vader. Nic více se od vás nečeká, což by nevadilo, kdyby duely netrpěly kvůli horší odezvě Kinectu, díky níž se nestanou tak zábavné, jak by mohly být. Pořád si totiž budete říkat, že hra nedělá přesně to, co by měla. Na několik minut Duels of Fate zabaví, ale na delší hraní to nevidím.

Když před vydáním Microsoft vypustil trailer na Kinect Star Wars, spousta hráčů zůstala koukat s otevřenou pusou nad taneční minihrou. Ono vidět několik známých postav ze Star Wars univerza, jak si to rozdávají na podiu, je dost nezvyklá věc. Ve výsledku je ale Galactic Dance Off dost možná nejlepší částí, protože pohyby jsou snímány s dobrou přesností, navíc při nějaké té pařbě, kterou budete pořádat, se dá s touto minihrou pořádně vyblbnout. Stačí si stoupnout před obrazovku a opakovat pohyby, které po vás hra chce. Prakticky jde o stejný systém, jaká měl Dance Central. Rozhodně povedená část.

Na stejné úrovni jako tancování jsou závody vznášedel Podracing, které jsou zábavné, zvláště pokud máte po boku kamaráda, s nímž bojujete o každý kus tratě. Snímání je v této minihře přesné a prakticky funguje stejně, jako ve Forze Motorsport 4. S rukama zatáčíte do stran, když budete chtít přidat nitro, tak stačí škubnout rukama dopředu. Jen menší nevýhodou je, že musíte mít neustále natažené ruce, takže po odjetém závodu budou pořádně bolet. Jako poslední tu je minihra Rancor Rampage, ve které se vtělíte do obrovského monstra, s nímž budete ničit vše, co se vám postaví do cesty. Tedy nejenom nepřátelské vojáky, ale i jejich baráky, které se celkem efektivně rozpadají pod vašima rukama. Na chvilku tato minihra zabaví, na delší a opakované hraní ale není.

Na první pohled vypadá Kinect Star Wars dobře, ale na druhý si začnete všímat různých nedodělků, špatných animací a i ten framerate občas dokáže pořádně potrápit. Jinak ale vizuální prezentace hře plně dostačuje. Mladšímu publiku bude určitě jedno, jestli sem tam se objeví špatná textura nebo horší animace. Lépe na tom je ozvučení i soundtrack, převzatý z licencované předlohy. S tím se ale dalo počítat.

Kinect Star Wars je nakonec celkem příjemným balíčkem pěti miniher, který je určen především pro mladší publikum. To bude hrou určitě nadšeno. Pro starší hráče ale Kinect Star Wars moc není, ať už díky chybějícímu hlubšímu příběhu, tak několika technickým nedostatkům nebo horší odezvě pohybového ovládání. Pokud patříte do té první skupiny nebo máte po boku třeba mladšího bráchu, klidně si přidejte k finálnímu hodnocení jeden bod k dobru.

Kinect Star Wars

x360
Microsoft, Terminal Reality