Killzone 3
recenze•čtvrtek 10. února 2011•Martin Šmíd•

Zdroj: Sony Computer Entertainment
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama
























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
recenze
Project Motor Racing
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
novinka
Prince of Persia: The Sands of Time Remake na TGA nebude, ukáže se ovšem Resident Evil Requiem
novinka
Oznámena akční závodní hra Carmageddon: Rogue Shift, vyjde začátkem příštího roku
novinka
Oznámena retro first-person střílečka Starship Troopers: Ultimate Bug War!
fórum
Gran Turismo 7
novinka
Akční hra Luna Abyss vyjde v příštím roce, připomíná se novou ukázkou
novinka
Krvavá akce Romeo is a Dead Man vyjde příští rok v únoru
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
Komentáře (36)
Ta hra zraje jak víno. Když vyšla, hodně lidí na ni plivalo, jenže jako jeden z mála ji hraju do dnes a líbí se mi snad víc a víc. Pro mě FPS roku jednoznačně. Ani BF3 to nezmění, Crysis 2 je totální tabu, Resistance 3 zrovna tak a MW3 silně pochybuju, jen RAGE mi uniklo mno... Spolu s Uncharted 3 asi vrchol technických možností PS3. Věčná škoda, že se na ni pomalu, ale jistě zapomíná... Všechny ceny z FPSek lohne megahypovanej fail Battlefield 3, to je takřka jasné
Tak se mi konečně po tak dlouhé době poštěstilo a mohl jsem si konečně zahrát plnou verzi Killzone 3. Vim, je to už poněkud dlouho od vydání, ale bohužel nebyl čas, a když čas byl, nebyli peníze. Nyní rovnou k verdiktu. Já za sebe musim dát 10/10 a myslim že plné hodnocení je prostě zasloužené. První co mně posadilo na prdel, bylo grafické zpracování, už jsem do teď hrál všechny exkluzivní hry na PS3, ale spolu s God of War 3 se jedá o vizuální žranici a klidně řeknu že u žádné FPS jsem zdaleka lepší neviděl. Jedinou vadou na kráse bylo slabší AA, ale nerušilo to celkový vizuální dojem. AI nepřátel byla druhá věc, která mně posadila na prdel. Hellghasti se téměř vždy kryjí a to sakra skvěle, navíc pokud střílíte na místo kde jesou ukryty, pak se přemístí, v bezvýchodné situaci využívají střelbu na slepo z úkrytu, nebo si lehnou a začnou na vás střílet a následně se zase schovají, skvěle využívají prostředí a snaží se vás oběhnout a jít vám z boku nebo rovnou do zad, pokud jsou v početní převaze tak jdou i na férovku, no zkrátka, hrál jsem opravdu proti chytré AI a to je u této hry ohromné plus. Hrozně se mi líbilo zpracování zbraní, od střelby až po nabíjení, skvěle zpracované. Moc se mi líbilo zabíjení na blízko např. takové vymáčknutí očí palci atd. to bylo také skvěle udělané a nevznikali tak takové ty chaotické přestřelky na blízko jako u jiných FPS. Vracení granátů jsem sice moc nevyužil, ale ta možnost je skvělá, protože já místo toho utíkal pryč, což vedlo k občasné dezorientaci, ale to byla moje zmatkařská chyba. Hrozně se mi líbilo ozvučení, to si minimálně zaslouží hodně kvalitní ozvučení v 5.1. Hratelnost byla vynikajcí. Různorodá, zábavna, ani na moment jsem se nenudil. Trochu víc jsem se rozepsal, tak to ukončím jen tím, že si to rovnou dám znovu na těžší obtížnost a už se na to moc těšim.
vyborna fps ktera si zaslouzi vice pozornosti nez podobne jiz ohrane strilecky
Killzone je opravdu dobrá FPS, ale upřímně jsem od toho čekal ještě víc. V poslední době mě hry od kterých čekám něco víc většinou mírně zklamou a hry od kterých nečekám moc, tak mile překvapí (Vanquish).
Na dotaz marek25: 3D je pecka, fakt masakr. Ale možná nebude všem vyhovovat. Na ten pohled jsem si musel chvíli zvykat, je to něco nového (těžko to popsat). Tu a tam něco vyjede z televize. Třeba když si bereš náboje z bedny, tak ta bedna trochu vyjede ven. Jinak je ten pohled hodně do hloubky. Sama hra je famózní, a to i bez 3D zobrazení. Až budoucnost ukáže, jak se 3D zobrazení uchytí
zavorka tuhle hru proste nema rad. ok, je to jeho vec. a z toho take vychazi jeho pohled na ni. jak vymejsli ruzne problemy, proc je tahle hra "blba". nejdriv ovladani ( ktere je v kz3 jine nez v kz2) , pak zase polygony ( ano, kazda nova hra ma prece vetsinou lepsi grafiku) atd atd.
kdyby vsechno selhalo, prijde zavorka s kritikou obalu, ze je moc bilej.
ale jasne, kazdej ma narok na nazor a kritiku, jen to od nekterych pusobi opravdu komicky.
predpokladam, ze timto kometarem si vyslouzim nalepku fanboye...[s14]
zkoušel někdo demo ve 3D ?
souhlas stillaliv jen podle toho dema totalni bomba nevim proc jsou nekteri proti tomu tak zaujati .
Recenze na mně působí dojmem, že pan recenzent hru hrál jen z povinnosti, už aby to měl všechno rychle zasebou a mohl se věnovat jiné, sobě sympatičtější hře. Sorry. Už blbé demo mně posadilo na prdel. Po vizuální stránce to je momentálně best of. Design lokací, veškeré efekty a celkový look je zkrátka to nejlepší co jsem do těchto chvil viděl. Navíc gameplay je oproti dvojce je největší krok dopředu. Stále se střídajcí dění, různorodá akce stavěná buď jinými nepřáteli, nebo odlišnou stavbou lokace a umístění hellghastů až po různé vychytávky jak jetpack a další, speciální usmrťováky na blízko atd. atd. kdo hrál, tak ví. Plnou jsem nehrál, ale už jen blbé demo mně přesvědčilo. Tato recenze mně absolutně míjí. Vytýkají se zde hře věci, které jsou spíše individuálně působící. Zmiňované pozastavení hry při ukládaní je vždy umístěné do hluchých míst ve hře, které jsou strategicky zvolené proto, aby se to nedělo při žádném zásadním dění ve hře. Tedy se jedná o nerušivý prvek ve hře.
karel-kratos To s tím využitím výkonu jsou jen a jen reklamní kecy. To by PS3 dosáhla svýho stropu už dávno... netvrili tohle náhodou už i při KZ2?... A kdyby využili vážně těch 100%, čekal bych FULLHD hru...
Jinak největší hra je stále FF XIII :-)
Technické zajímavosti okolo Killzone 3
Killzone 3Vývojáři z týmu Guerrilla Games se nám opozdili o den se spuštěním multiplayerového dema sci-fi akce Killzone 3. Zato nám prozradili zajímavé technické detaily. Hra zabírá na Blu-ray disku 43,8 GB dat, tedy nejvíce ze všech her.
Poběží v rozlišení 1280x720p. Využívá prý 100 procent výpočetní síly procesoru Cell. Pozor neplést s PlayStation 3 jako celou konzolí, tam už bylo 100 procent víckrát. A ještě asi mockrát bude.
Ve hře je generováno třikrát tolik polygonů než u Killzone 2
nevite nekdo, jak je na tom framerate v porovnani s betou?
Tož já to musim mít hned :D Moje budoucnost v MP je jasná, minimálně na půl roku mám vystaráno. Nehorázně se těšim
Recenze pěkná ale já si přece jen počkám až trochu klesne cena [s14]
Killzone mělo grafiku která neměla na PS2 obdoby? nesouhlasím Black měl grafiku lepší, líp se hrál a byl zábavnější
BETU hraju jen s MOVE, po zkušenosti s MAG jsem se bál, že nebudu schopnej nic zabít, ale nikoliv.
K/D ratio mám v plusu okolo 1,4 žádný zázrak, ale s MOVE mám nahráno jen 3h.
S dualshockem to je sice jiná liga, protože oba palce už vědí co maj dělat kde otáčení, pohyb postavy a míření je intuitivní. S MOVE bojuju, tak že koordinace zaměřovače + pohyb postavy mi dělá ještě velké problémy, také jsem v nevýhodě se zabíjením na blízko. Na dualshocku v mžiku zmáčkneš a už sleduješ animačku, ale já než vymrštím ruku v před, tak to chvíli trvá, nehledě na to že se mi zaměřovač vymrští někám nahoru a já jsem mimo hru a to už sleduju animačku na mě, jak mě nepřítel porcuje :)
s MOVE v KZ3 jsem určitě spokojen, ale jestli mu dám přednost před kalsikou s dualshockem, ještě netuším
KACHLO > no dobre, ja jen myslel, ze snajpr je ostrelovac na vetsi vzdalenost nez nekolik metru...[s6]
SHARK: Ty možná, já normální flintou netrefim ani vrata od stodoly :)
dobra recenze ktera navnadi, i kdyz v mem pripade to neni nutne, osobne kupuju KZ3 jednoznacne. i kdyby vsechny recenze byly 0/10. grafika a atmosfera KZ je proste skvela.
popravde, nudny pribeh mi vubec nevadi. at je pribeh jakykoliv, u me nema vubec vliv na to, jak presne strilim nebo jak presne strilii a zasahuje nepritel.
mam dojem, ze u fps se diky probehu nezlepsi nebo nezhorsi hratelnost...ve fps je proste nutne projit a prostrilet se z bodu A do bodu B . jestli je to za tondu, frantu nebo biomasu je uplne jedno...[s14]
jenom upresneni, mas tam vetu "... svoji mocnou odstřelovací puškou umí zneškodnit nepřítele i na několik metrů. ..."
predpokladam, ze tam ma by minimalne na nekolik "desitek metru", protoze na nekolik metru se da zabit i obycejnou flintou...[s6]
Me trochu zarazila grafika na demu jen v 720p a moc se mi to nezamlouvalo v tomto rozliseni ty hry vypadaj divne. FPS to bude urcite skvela, ale nemohu se zbavit dojmu ze to zase tak velkej prevrat nebude.Cekal jsem ze mo to vice nadchne po demu ale nestalo se tak. No uvidime u plne hry doufam ze mam jenom stihu.[s14]
Kachlo: 5 hodin je IMHO opravdu málo.. A pokud šlo jen single-player, tak to ti skoro nic nedá.. Jak už jsem psal ve zdejším fóru, KZ3 BETU jsem ještě ani z DS nehrál a mé K/D se drží na hranici 2 což je pro začátek (ještě jsem se úplně nesžil se změněnou hratelností oproti dvojce) dostačující. Nicméně jak jde čas, tak se výsledky podstatně zlepšují a naposled, co jsem BETU hrál, jsem měl ve dvou hrách K/D 6 a pak 5, což už mi bylo podstatně sympatičtější.
BTW: je velká škoda, že GG přistoupila k match-making systému a nedají se zakládat privátní hry, rozhodně bych neměl problém odprezentovat to, jak se s MOVEm dá perfetkně hrát. Mno nezbude mi nic jiného, než nějakým způsobem natočit video..
helbik: naprosto s tebou souhlasim.. nejvic se tesim na ten coop rezim!
recenze je vyborna, hra bude naprosto vyborna a coop nas zas okrade o spanek :) juhuu
Singleplayer mi vydržel zhruba 10-12 hodin na první dohrání. Na druhé dohrání jsem KZ3 dohrál za tak 7-8 s menšíma přestávkama. Jsem docela lama, tak i na tu normální obtížnost jsem občas docela dostával :)
deV: Mam nahráno na Move asi 5 hodin s Killzone 3 a bohužel ovládání není tak dobré. Jsem sám hodně velký zastánce Move.
S 3D jsem bohužel hru neměl možnost vyzkoušet.
zavorka hratelnost se mnohem vic zlepsila zrychlila a je skvela.
"Přesto musíme objektivně říci, že ovládání hry pomocí Move je tou horší variantou. Ačkoliv by se mohlo zdát, že bude díky pohybovému ovládání daleko přesnější a jednodušší, opak je bohužel pravdou. Jako ale taková demonstrace toho, co Move dokáže, poslouží Killzone 3 docela dobře."
Pokud by jste nahradili slovo "objektivně" slovem "subjektivně", tak bych neměl větších výhrad a jen bych vám doporučil, aby jste s touto periferií zkoušeli nahrát dalších pár hodin, než budete dělat ukvapené závěry, nicméně takováto situace tu ovšem není a proto musím reagovat.
Je škoda Kachlo, že jako recenzent, který už má něco za sebou, se necháš ukvapit k takovémuto závěru. Vadí mi to především z toho důvodu, že naprosto přesně vím, jak se doopravdy věci mají, jelikož s touto herní periferií válčím (ano, začátky jsou opravdu kruté) již od dob opatchování MAGu.
Jde mi především o to, abych uvedl věci na pravou míru i pro ty, kteří se na Killzone 3 těšili i právě kvůli podpoře ovládání s MOVEm, ale výše citovaná část recenze je od toho odrazuje, protože jim doslova říká, že je to k prdu, což ale není pravda! Ano, zpočátku to opravdu není jednoduché si zvyknout na úplně jiné principy ovládání, ani není jednoduché nalézt si ideální nastavení ovladače, nicméně pokud se člověk nenechá odradit (podobně jako PCčkář při přechodu z myši na DS v FPS hrách) tak to začne poměrně rychle přinášet své ovoce.
Já už mám sice na MOVE v FPSkách nějakou tu stovku hodin nahráno, ale vím, že první skillshoty, které jsou už jenom z principu na DS3 nereálné, přišli podstatně dříve, nyní už se zvyšuje jen jejich frekvence jak mi ovládání více a více padá do ruky.
Abych ten román tedy uzavřel. Pakliže je někdo ochoten se s MOVE naučit střílet a nevzdá to po prvních neúspěších, kterých bude na začátku opravdu hodně, tak se dočká revolučního a především nekompromisního ovládání FPSek na konzolích. Dualshockaři to proti skilled hráčům s MOVEm budou mít opravdu těžké, nicméně možnost volby má přece každý. Já pouze ze svých zkušeností vím, že to, čeho jsem schopný na MOVE, není možné dosáhnout s DS3.
Takže ano - MOVE je podstatně přesnější a rychlejší než DS3, ale obecně to neznamená, že ovládání je jednoduché. Je na to třeba spousta tréninku a umu, než člověk získá jistotu. Není ani problém to dokázat, vždy stačí jen krátká prezentace a lidi celkem nevěří, jak se s tím dá hrát.
Skvěle, nejlepší FPS je zpět [s6][s6][s6] Jinak to zasekávání si mohli odpustit. Coop mi nevadí, má to skvělej klasickej mulťák tak co....
Dobu singleplayerove casti bych taky rad vedel. Za kolik hodin se to da zhruba dohrat? Diky za odpoved
Nedozvěděl jsem se z recenze informaci, která je pro mě nejdůležitější - jak dlouhá je singleplayerová kampaň??? A jak se to hraje ve 3D jste nezkoušeli? Zajímalo by mě, jestli jsou ve 3D režimu všeobecně problémy třeba s přesností při míření nebo tak...
helbik: tak lokální coop je taky super, když máš s kym hrát. Ale třeba pro mě je online coop důležitější, můžu hrát i s lidma co s nima hraju MP a vždy se u toho dobře pobavim. Nejlepší případ je RE5, kde je coop dokonalej :)
sodak11: Kachlo má novinářskou verzi, která se odesílá dřív než je hra v prodeji aby se mohli dělat recenze a lidi si mohli přečíst první dojmy z hraní. :)
za kolko hodin sa da prejst singl ? :) aspon 8 ? :)