Konzolista.cz

Killzone 3

recenzečtvrtek 10. února 2011Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Killzone 3
Možná si ještě pamatujete na časy, kdy herní svět čekal na akční hru Killzone pro Playstation 2. Měla vyždímat konzoli od Sony do poslední kapičky a nabídnout hráčům neuvěřitelně detailní zážitek. Po vydání jsme se dočkali vynikající grafiky, která neměla na Playstationu 2 obdoby, ale hratelností Killzone trošinku zaostával. To druhý díl na Playstationu 3 přinesl nejen vynikající grafiku, kterou mu může většina konkurence i dnes závidět, ale i velmi dobrou hratelnost. Třetí díl se snaží ještě více přitlačit na pilu grafické dokonalosti a dále také vylepšovat samotný akční zážitek. Je třetí Killzone důstojným završením této trilogie? Připravili si vývojáři to nejlepší na úplný závěr? Na to vám odpoví naše recenze.
Je to už spousta let, co se ve vesmíru objevila obrovská hrozba, kterou je planeta Helghan a její obyvatelé. Helghasti, jak se nazývají vojáci z této planety, se kdysi pokusili zničit Zemi, přičemž jednotky ISA nyní bojují v samotném pekle, které představuje planeta Helghan, aby útok oplatily. Pokud jste hráli druhý díl, tak určitě víte, co se stalo na konci. Nebudeme zde spoilovat, jen řekneme, že třetí díl na konec dvojky přímo navazuje a odehrává se jen několik minut po něm. Hlavní hrdina Sev a jeho jednotka vojáků se nachází pořád na planetě Helghan, kde budou muset najít poslední zbytky svých sil a vybojovat ještě jednu bitvu, tu nejtěžší. Ačkoliv se Killzone 3 odehrává během velmi zajímavého konfliktu s velkou historií, o čemž svědčí i náš speciál při vydání druhého dílu, tak samotný příběh je ve hře bohužel hodně jednoduchý a chvilkami bychom řekli i nudný. K tomu si připočtěte i předvídatelné a ploché postavy, které si u vás oblibu asi moc nenajdou. Tedy kromě hlavního hrdiny. On sám je bohužel nejzajímavější postavou ve hře a ostatní mu jen dělají pěkný komparz. To je docela škoda, když to srovnáme třeba se sérií Gears of War. Naštěstí pro hráče, hra strádá jen po příběhové stránce. Samotná hratelnost je na tom velmi dobře a dalo by se i říci, že Killzone 3 nabízí ten nejintenzivnější válečný zážitek, kde se budete neustále klepat strachy o svůj život. Sice je kampaň lineární a radar vás vede za ručičku, ale díky tomu se na obrazovce neustále něco děje a hra vám nedá ani na moment vydechnout. Přestřelka střídá přestřelku. Pochválit v těchto pasážích musíme umělou inteligenci nepřátel, kteří se chovají opravdu inteligentně, díky čemuž vás občas dokážou i obklíčit a zmasakrovat. Také se neustále kryjí a navzájem podporují v boji. Druhů nepřátel je od minulého dílu o něco více. Nově se tu objeví velmi rychlí vojáci se smrtícím nožem, kterým vás jedinou ranou sundají k zemi. Rovněž tu nově najdete nejrůznější kovová monstra všemožných tvarů. Hodně zajímavé jsou stealth mise zhruba uprostřed hry, kde se prodíráte nehostinnou džunglí planety Helghan. Zde naplno užijete novou funkci brutálního zabití. Stačí se tak k nepříteli přiblížit co nejblíže a stisknout požadované tlačítko, v našem případe L1. Hlavní hrdina nepřítele chytne a podřízne mu hrdlo. V této kapitole se našel i jeden moment, kdy se nám rozbušilo srdce na maximum. Byla to chvíle, když jsme skrčení ve křoví prolézali kolem vojáků, kterým sekundovaly obrovské stroje. Stačil jeden špatný pohyb a už jsme měli na krku nejen vojáky, ale i kovová monstra, která z nás udělala trhací kalendář. Podobných momentů je ve hře celá řada. Ještě se ale vrátíme k onomu brutálnímu zabití, které můžete používat i v akci, a nejen tedy ve stealth pasážích. Jak už název napovídá, jedná se o hodně krvavou eliminaci protivníka, kdy mu nejen podříznete hrdlo, ale i zabodnete nůž do oka nebo mu prsty vypíchnete obě oči. Celkem jsme napočítali asi osm různých usmrcení protivníka, ale je možné, že jich bude více. Killzone 3 nenabízí jen přestřelky v koridorových uličkách. Během hry usednete do kokpitu třeba tanku, obrovského mechu nebo vesmírné lodi. Ano, proletíte se i ve vesmíru! Už během oznámení také bylo představeno létání s jetpackem. To samozřejmě nechybí, je velmi zábavné, ale má menší chybičku. Když už si jetpack nasadíte na záda, tak se z vás stane téměř nezničitelný stroj na smrt s nekonečnem nábojů. Jinak si ale nemůžeme stěžovat, protože ovládání je velmi dobré. K celkové dobré atmosféře pak pomáhá i design jednotlivých levelů, který je zvládnutý opravdu mistrně. Také druhů lokací je o dost více, takže jednou budete procházet rozbombardovanou plání, poté se ocitnete v nebezpečné džungli, podíváte se do nejrůznějších vojenských základen i vesmírných stanic. Rozmanitost herní náplně je tak opravdu obrovská a každý level bude představovat originální zkušenost. To samo má za následek, že se u hry nebudete ani na chvilku nudit. K dobru je pak nutné přičíst i herní délku. Na první dohrání nám Killzone 3 zabral něco přes deset hodin, což je ve srovnání třeba s Call of Duty zhruba dvakrát tolik. Jak už jste mohli z předchozích odstavců pochopit, celá příběhová kampaň se hraje výtečně. Ve třetím díle do ní navíc přibyla jedna věc, po které hráči volali od toho druhého. Tedy kooperativní mód, ve kterém můžete kampaň dohrát s kamarádem. Nadšení z nás ale rychle opadlo, když jsme zjistili, že jde hrát pouze na rozdělené obrazovce. Nenajdete tu tak žádný online mód, což je hodně smutné. Zvláště v době, kdy online kooperativní režim mají i o dost menší a horší hry. Je to chyba, kterou doufejme, vývojáři v budoucnu napraví nějakým tím updatem. Nedílnou součástí balení je online multiplayer. Ten nabízí tři týmové režimy, mezi které patří Warzone, Guerrilla Warfare a Operations. Pokud jste hráli druhý díl Killzone, tak už určitě tušíte, že na vás čeká zabírání různých základen a vraždění tisíců protivníků. Zvláště poslední jmenovaný režim Operations se nám líbil asi nejvíce, protože nabízí zajímavé úkoly, které musí vždy jedna ze stran plnit a druhá se je snaží sabotovat. Co dotváří zjev multiplayeru jsou pak pochopitelně mapy, které jsou originální a jen lehce inspirované těmi z kampaně. Jak budete se svým týmem vyhrávat a likvidovat protivníky, budete získávat další a další body do svého růstu, díky čemuž si budete moci odemykat nové věci. Pokud z nějakého důvodu hrát online nemůžete, nabízí Killzone 3 i režim Botzone, kde si můžete zahrát všechny tři zmíněné herní režimy proti počítačem ovládaným vojákům. Určitě se ptáte, jaké třídy postav budou ve hře dostupné. Těch je hned pět, přičemž si je nyní trošinku rozpitváme. První třídou je Technician. Ten dokáže nejen střílet z těžkých kulometů, ale také dokáže opravovat nejrůznější stroje, a co je důležitější, tak i zásoby nábojů. Ty jsou pro celkový úspěch ve hře hodně důležité. Další třídu tvoří Tactician, který dokáže obsadit nejrůznější spawnovací body nebo odhalit nepřítele na mapě, což je výhodné nejen pro něj, ale i pro celý tým. Třetí třídou je Infiltrator. Musíme říci, že máme z této třídy hodně rozpačitý dojem. Je to dáno především tím, že se dokáže vydávat za člena jiného týmu. Díky tomuto vás snadno může sundat. Hodně jsme tímto byli frustrováni, protože jsme zpočátku ani nevěděli, že taková třída existuje a pak jsme nadávali, že nás zabil kolega v týmu. Na druhou stranu, pokud se hráč do této role opravdu vžije, tak nemusí nutně zabíjet nepřátele, ale rozmisťuje kolem nich strategicky miny, aby se tak chytli do pasti. Čtvrtým povoláním je nepostradatelný Field Medic. Tedy, nepostradatelný v jiných hrách, protože v Killzone 3 je naprosto zbytečný. To hlavně kvůli tomu, že respawny jsou téměř okamžité a pro hráče je kolikrát lepší zemřít a rychle se objevit na respawnu, než čekat na doktora. Posledním povoláním je Marksman. Jak už možná tušíte, jde o klasického snipera, který se dokáže stát neviditelným a svoji mocnou odstřelovací puškou umí zneškodnit nepřítele i na několik metrů. V minulém roce na E3 Sony oznámila, že třetí Killzone nabídne podporu pro ovladače Playstation Move. Docela jsme byli zvědaví, jak se s nimi bude hra ovládat. Nejprve jsme Killzone 3 dohráli pochopitelně klasickým způsobem, tedy na Dualshocku 3, a až poté vyndali ovladač se svítící bambulkou. Po kalibraci, která nám dala docela zabrat, jsme se už pustili do hraní. Ovládání hry pomocí Move nám na počátku způsobovalo nemalé problémy, ale po chvilce jsme mu už přišli na kloub. Přesto musíme objektivně říci, že ovládání hry pomocí Move je tou horší variantou. Ačkoliv by se mohlo zdát, že bude díky pohybovému ovládání daleko přesnější a jednodušší, opak je bohužel pravdou. Jako ale taková demonstrace toho, co Move dokáže, poslouží Killzone 3 docela dobře. Už u druhého dílu padaly čelisti nejednomu hráči z grafické stránky. Ta byla na svoji dobu opravdu fantastická a každý právem říkal, že je Killzone 2 nejhezčí akční hrou napříč konzolemi. U třetího dílu vývojáři vzali ten stejný engine, vyladili ho a přidali do něj další kupu efektů, ze kterých vás bude přecházet zrak. Třetí Killzone totiž vypadá naprosto fenomenálně a zvláště na velké televizní obrazovce si ho maximálně užijete. Jedinou kaňkou na celé té kráse je zasekávání hry, když se ukládá po vstupu do nové lokace. Tento nešvar byl přítomen už ve druhém dílu a je zde znovu. Ke skvělé grafice si připočtete velmi dobré animace všech postav, ať už těch, které vás doprovázejí, nebo těch, které umírají v křečích na bojišti. Nyní máte zhruba obrázek, jak Killzone 3 vypadá. Tím to ovšem nekončí, protože hra má i naprosto skvělé ozvučení, které si zaslouží i investici do nějakého domácího kina. Zde se omlouváme sousedům, ale my prostě museli zvuk vyhnat na maximum, abychom si užili ty nádherné efekty vybuchujících granátů, střelby nebo nářky vojáků. Co je na třetím Killzone trochu slabší, je hudební doprovod. Ne že by byl špatný, ale od závěru trilogie bychom čekali trochu větší epičnost. Killzone 3 je určitě důstojným nástupcem skvělého druhého dílu, přičemž nabízí nejen vynikající audiovizuální podívanou, ale také skvělou hratelnost singleplayerové kampaně. Jako taková třešnička na dortu je tu poté propracovaný multiplayer. Bohužel Killzone 3 obsahuje trochu slabší příběh a ten chybějící online kooperativní multiplayer je asi špatným vtipem naší verze. Nebýt těchto dvou věcí, asi by se známka vyšplhala až na samotnou špičku. Ona nakonec ani ta devítka není špatná.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (36)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
razi
razi #Ps4

Ta hra zraje jak víno. Když vyšla, hodně lidí na ni plivalo, jenže jako jeden z mála ji hraju do dnes a líbí se mi snad víc a víc. Pro mě FPS roku jednoznačně. Ani BF3 to nezmění, Crysis 2 je totální tabu, Resistance 3 zrovna tak a MW3 silně pochybuju, jen RAGE mi uniklo mno... Spolu s Uncharted 3 asi vrchol technických možností PS3. Věčná škoda, že se na ni pomalu, ale jistě zapomíná... Všechny ceny z FPSek lohne megahypovanej fail Battlefield 3, to je takřka jasné

stillalive

Tak se mi konečně po tak dlouhé době poštěstilo a mohl jsem si konečně zahrát plnou verzi Killzone 3. Vim, je to už poněkud dlouho od vydání, ale bohužel nebyl čas, a když čas byl, nebyli peníze. Nyní rovnou k verdiktu. Já za sebe musim dát 10/10 a myslim že plné hodnocení je prostě zasloužené. První co mně posadilo na prdel, bylo grafické zpracování, už jsem do teď hrál všechny exkluzivní hry na PS3, ale spolu s God of War 3 se jedá o vizuální žranici a klidně řeknu že u žádné FPS jsem zdaleka lepší neviděl. Jedinou vadou na kráse bylo slabší AA, ale nerušilo to celkový vizuální dojem. AI nepřátel byla druhá věc, která mně posadila na prdel. Hellghasti se téměř vždy kryjí a to sakra skvěle, navíc pokud střílíte na místo kde jesou ukryty, pak se přemístí, v bezvýchodné situaci využívají střelbu na slepo z úkrytu, nebo si lehnou a začnou na vás střílet a následně se zase schovají, skvěle využívají prostředí a snaží se vás oběhnout a jít vám z boku nebo rovnou do zad, pokud jsou v početní převaze tak jdou i na férovku, no zkrátka, hrál jsem opravdu proti chytré AI a to je u této hry ohromné plus. Hrozně se mi líbilo zpracování zbraní, od střelby až po nabíjení, skvěle zpracované. Moc se mi líbilo zabíjení na blízko např. takové vymáčknutí očí palci atd. to bylo také skvěle udělané a nevznikali tak takové ty chaotické přestřelky na blízko jako u jiných FPS. Vracení granátů jsem sice moc nevyužil, ale ta možnost je skvělá, protože já místo toho utíkal pryč, což vedlo k občasné dezorientaci, ale to byla moje zmatkařská chyba. Hrozně se mi líbilo ozvučení, to si minimálně zaslouží hodně kvalitní ozvučení v 5.1. Hratelnost byla vynikajcí. Různorodá, zábavna, ani na moment jsem se nenudil. Trochu víc jsem se rozepsal, tak to ukončím jen tím, že si to rovnou dám znovu na těžší obtížnost a už se na to moc těšim.

Kratos9393
Kratos9393 #Hardy!!

vyborna fps ktera si zaslouzi vice pozornosti nez podobne jiz ohrane strilecky

adis1604
adis1604 #SUMPERK

Killzone je opravdu dobrá FPS, ale upřímně jsem od toho čekal ještě víc. V poslední době mě hry od kterých čekám něco víc většinou mírně zklamou a hry od kterých nečekám moc, tak mile překvapí (Vanquish).

PCZ75

Na dotaz marek25: 3D je pecka, fakt masakr. Ale možná nebude všem vyhovovat. Na ten pohled jsem si musel chvíli zvykat, je to něco nového (těžko to popsat). Tu a tam něco vyjede z televize. Třeba když si bereš náboje z bedny, tak ta bedna trochu vyjede ven. Jinak je ten pohled hodně do hloubky. Sama hra je famózní, a to i bez 3D zobrazení. Až budoucnost ukáže, jak se 3D zobrazení uchytí

SHARK

zavorka tuhle hru proste nema rad. ok, je to jeho vec. a z toho take vychazi jeho pohled na ni. jak vymejsli ruzne problemy, proc je tahle hra "blba". nejdriv ovladani ( ktere je v kz3 jine nez v kz2) , pak zase polygony ( ano, kazda nova hra ma prece vetsinou lepsi grafiku) atd atd.

kdyby vsechno selhalo, prijde zavorka s kritikou obalu, ze je moc bilej.

ale jasne, kazdej ma narok na nazor a kritiku, jen to od nekterych pusobi opravdu komicky.

predpokladam, ze timto kometarem si vyslouzim nalepku fanboye...[s14]

marek25
marek25 #marek25

zkoušel někdo demo ve 3D ?

jirka pt

souhlas stillaliv jen podle toho dema totalni bomba nevim proc jsou nekteri proti tomu tak zaujati .

stillalive
👍1

Recenze na mně působí dojmem, že pan recenzent hru hrál jen z povinnosti, už aby to měl všechno rychle zasebou a mohl se věnovat jiné, sobě sympatičtější hře. Sorry. Už blbé demo mně posadilo na prdel. Po vizuální stránce to je momentálně best of. Design lokací, veškeré efekty a celkový look je zkrátka to nejlepší co jsem do těchto chvil viděl. Navíc gameplay je oproti dvojce je největší krok dopředu. Stále se střídajcí dění, různorodá akce stavěná buď jinými nepřáteli, nebo odlišnou stavbou lokace a umístění hellghastů až po různé vychytávky jak jetpack a další, speciální usmrťováky na blízko atd. atd. kdo hrál, tak ví. Plnou jsem nehrál, ale už jen blbé demo mně přesvědčilo. Tato recenze mně absolutně míjí. Vytýkají se zde hře věci, které jsou spíše individuálně působící. Zmiňované pozastavení hry při ukládaní je vždy umístěné do hluchých míst ve hře, které jsou strategicky zvolené proto, aby se to nedělo při žádném zásadním dění ve hře. Tedy se jedná o nerušivý prvek ve hře.

tekken90
tekken90 #MGS4 10/10

karel-kratos To s tím využitím výkonu jsou jen a jen reklamní kecy. To by PS3 dosáhla svýho stropu už dávno... netvrili tohle náhodou už i při KZ2?... A kdyby využili vážně těch 100%, čekal bych FULLHD hru...

Jinak největší hra je stále FF XIII :-)

karel-kratos
karel-kratos #jsem MASTE

Technické zajímavosti okolo Killzone 3

Killzone 3Vývojáři z týmu Guerrilla Games se nám opozdili o den se spuštěním multiplayerového dema sci-fi akce Killzone 3. Zato nám prozradili zajímavé technické detaily. Hra zabírá na Blu-ray disku 43,8 GB dat, tedy nejvíce ze všech her.

Poběží v rozlišení 1280x720p. Využívá prý 100 procent výpočetní síly procesoru Cell. Pozor neplést s PlayStation 3 jako celou konzolí, tam už bylo 100 procent víckrát. A ještě asi mockrát bude.

Ve hře je generováno třikrát tolik polygonů než u Killzone 2

stepa_cz
stepa_cz #......

nevite nekdo, jak je na tom framerate v porovnani s betou?

razi
razi #Ps4

Tož já to musim mít hned :D Moje budoucnost v MP je jasná, minimálně na půl roku mám vystaráno. Nehorázně se těšim

ShadowMoses
ShadowMoses #Beyond

Recenze pěkná ale já si přece jen počkám až trochu klesne cena [s14]

Reznik_cR
Reznik_cR #Game over

Killzone mělo grafiku která neměla na PS2 obdoby? nesouhlasím Black měl grafiku lepší, líp se hrál a byl zábavnější

Banan

BETU hraju jen s MOVE, po zkušenosti s MAG jsem se bál, že nebudu schopnej nic zabít, ale nikoliv.

K/D ratio mám v plusu okolo 1,4 žádný zázrak, ale s MOVE mám nahráno jen 3h.

S dualshockem to je sice jiná liga, protože oba palce už vědí co maj dělat kde otáčení, pohyb postavy a míření je intuitivní. S MOVE bojuju, tak že koordinace zaměřovače + pohyb postavy mi dělá ještě velké problémy, také jsem v nevýhodě se zabíjením na blízko. Na dualshocku v mžiku zmáčkneš a už sleduješ animačku, ale já než vymrštím ruku v před, tak to chvíli trvá, nehledě na to že se mi zaměřovač vymrští někám nahoru a já jsem mimo hru a to už sleduju animačku na mě, jak mě nepřítel porcuje :)

s MOVE v KZ3 jsem určitě spokojen, ale jestli mu dám přednost před kalsikou s dualshockem, ještě netuším

SHARK

KACHLO > no dobre, ja jen myslel, ze snajpr je ostrelovac na vetsi vzdalenost nez nekolik metru...[s6]

Kachlo
Kachlo #BOSS

SHARK: Ty možná, já normální flintou netrefim ani vrata od stodoly :)

SHARK

dobra recenze ktera navnadi, i kdyz v mem pripade to neni nutne, osobne kupuju KZ3 jednoznacne. i kdyby vsechny recenze byly 0/10. grafika a atmosfera KZ je proste skvela.

popravde, nudny pribeh mi vubec nevadi. at je pribeh jakykoliv, u me nema vubec vliv na to, jak presne strilim nebo jak presne strilii a zasahuje nepritel.

mam dojem, ze u fps se diky probehu nezlepsi nebo nezhorsi hratelnost...ve fps je proste nutne projit a prostrilet se z bodu A do bodu B . jestli je to za tondu, frantu nebo biomasu je uplne jedno...[s14]

jenom upresneni, mas tam vetu "... svoji mocnou odstřelovací puškou umí zneškodnit nepřítele i na několik metrů. ..."

predpokladam, ze tam ma by minimalne na nekolik "desitek metru", protoze na nekolik metru se da zabit i obycejnou flintou...[s6]

ROBERT47.CZ

Me trochu zarazila grafika na demu jen v 720p a moc se mi to nezamlouvalo v tomto rozliseni ty hry vypadaj divne. FPS to bude urcite skvela, ale nemohu se zbavit dojmu ze to zase tak velkej prevrat nebude.Cekal jsem ze mo to vice nadchne po demu ale nestalo se tak. No uvidime u plne hry doufam ze mam jenom stihu.[s14]

deV
deV #No Escape

Kachlo: 5 hodin je IMHO opravdu málo.. A pokud šlo jen single-player, tak to ti skoro nic nedá.. Jak už jsem psal ve zdejším fóru, KZ3 BETU jsem ještě ani z DS nehrál a mé K/D se drží na hranici 2 což je pro začátek (ještě jsem se úplně nesžil se změněnou hratelností oproti dvojce) dostačující. Nicméně jak jde čas, tak se výsledky podstatně zlepšují a naposled, co jsem BETU hrál, jsem měl ve dvou hrách K/D 6 a pak 5, což už mi bylo podstatně sympatičtější.

BTW: je velká škoda, že GG přistoupila k match-making systému a nedají se zakládat privátní hry, rozhodně bych neměl problém odprezentovat to, jak se s MOVEm dá perfetkně hrát. Mno nezbude mi nic jiného, než nějakým způsobem natočit video..

neky
neky #BF rulezzz

helbik: naprosto s tebou souhlasim.. nejvic se tesim na ten coop rezim!

recenze je vyborna, hra bude naprosto vyborna a coop nas zas okrade o spanek :) juhuu

Kachlo
Kachlo #BOSS

Singleplayer mi vydržel zhruba 10-12 hodin na první dohrání. Na druhé dohrání jsem KZ3 dohrál za tak 7-8 s menšíma přestávkama. Jsem docela lama, tak i na tu normální obtížnost jsem občas docela dostával :)

deV: Mam nahráno na Move asi 5 hodin s Killzone 3 a bohužel ovládání není tak dobré. Jsem sám hodně velký zastánce Move.

S 3D jsem bohužel hru neměl možnost vyzkoušet.

jirka pt

zavorka hratelnost se mnohem vic zlepsila zrychlila a je skvela.

deV
deV #No Escape

"Přesto musíme objektivně říci, že ovládání hry pomocí Move je tou horší variantou. Ačkoliv by se mohlo zdát, že bude díky pohybovému ovládání daleko přesnější a jednodušší, opak je bohužel pravdou. Jako ale taková demonstrace toho, co Move dokáže, poslouží Killzone 3 docela dobře."

Pokud by jste nahradili slovo "objektivně" slovem "subjektivně", tak bych neměl větších výhrad a jen bych vám doporučil, aby jste s touto periferií zkoušeli nahrát dalších pár hodin, než budete dělat ukvapené závěry, nicméně takováto situace tu ovšem není a proto musím reagovat.

Je škoda Kachlo, že jako recenzent, který už má něco za sebou, se necháš ukvapit k takovémuto závěru. Vadí mi to především z toho důvodu, že naprosto přesně vím, jak se doopravdy věci mají, jelikož s touto herní periferií válčím (ano, začátky jsou opravdu kruté) již od dob opatchování MAGu.

Jde mi především o to, abych uvedl věci na pravou míru i pro ty, kteří se na Killzone 3 těšili i právě kvůli podpoře ovládání s MOVEm, ale výše citovaná část recenze je od toho odrazuje, protože jim doslova říká, že je to k prdu, což ale není pravda! Ano, zpočátku to opravdu není jednoduché si zvyknout na úplně jiné principy ovládání, ani není jednoduché nalézt si ideální nastavení ovladače, nicméně pokud se člověk nenechá odradit (podobně jako PCčkář při přechodu z myši na DS v FPS hrách) tak to začne poměrně rychle přinášet své ovoce.

Já už mám sice na MOVE v FPSkách nějakou tu stovku hodin nahráno, ale vím, že první skillshoty, které jsou už jenom z principu na DS3 nereálné, přišli podstatně dříve, nyní už se zvyšuje jen jejich frekvence jak mi ovládání více a více padá do ruky.

Abych ten román tedy uzavřel. Pakliže je někdo ochoten se s MOVE naučit střílet a nevzdá to po prvních neúspěších, kterých bude na začátku opravdu hodně, tak se dočká revolučního a především nekompromisního ovládání FPSek na konzolích. Dualshockaři to proti skilled hráčům s MOVEm budou mít opravdu těžké, nicméně možnost volby má přece každý. Já pouze ze svých zkušeností vím, že to, čeho jsem schopný na MOVE, není možné dosáhnout s DS3.

Takže ano - MOVE je podstatně přesnější a rychlejší než DS3, ale obecně to neznamená, že ovládání je jednoduché. Je na to třeba spousta tréninku a umu, než člověk získá jistotu. Není ani problém to dokázat, vždy stačí jen krátká prezentace a lidi celkem nevěří, jak se s tím dá hrát.

Smileface
👎1

Skvěle, nejlepší FPS je zpět [s6][s6][s6] Jinak to zasekávání si mohli odpustit. Coop mi nevadí, má to skvělej klasickej mulťák tak co....

Xanderr

Dobu singleplayerove casti bych taky rad vedel. Za kolik hodin se to da zhruba dohrat? Diky za odpoved

J.T.honza
J.T.honza #GuitarHero

Nedozvěděl jsem se z recenze informaci, která je pro mě nejdůležitější - jak dlouhá je singleplayerová kampaň??? A jak se to hraje ve 3D jste nezkoušeli? Zajímalo by mě, jestli jsou ve 3D režimu všeobecně problémy třeba s přesností při míření nebo tak...

ConanVJ
ConanVJ #P3D BEST!!

helbik: tak lokální coop je taky super, když máš s kym hrát. Ale třeba pro mě je online coop důležitější, můžu hrát i s lidma co s nima hraju MP a vždy se u toho dobře pobavim. Nejlepší případ je RE5, kde je coop dokonalej :)

sodak11: Kachlo má novinářskou verzi, která se odesílá dřív než je hra v prodeji aby se mohli dělat recenze a lidi si mohli přečíst první dojmy z hraní. :)

balino95
balino95 #PS3 PLAYER

za kolko hodin sa da prejst singl ? :) aspon 8 ? :)

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články