Hard Corps: Uprising

recenze  4
Martin Šmíd, 3. 3. 2011 23:15
Série Contra od japonského vydavatele Konami je tu s námi už hodně dlouho. Pokud patří mezi vámi oblíbené značky, možná si pamatujete na zřejmě nejlepší díl, který se jmenoval Contra: Hard Corps a vyšel na SEGA Genesis. Spousta hráčů si od té doby přála jediné, pokračování. To ale nepřicházelo a po patnácti letech se už zdálo, že ani nevznikne. Z ničeho nic ale herní vydavatel Konami v minulém roce oznámil Hard Corps: Uprising, který na hru Contra: Hard Corps přímo navazuje. Pojďme se podívat, jestli se pokračování může stát stejně velkou legendou, jako jeho předchůdce.

Pokud náhodou slyšíte o sérii Contra vůbec poprvé a bojíte se, že by vám mohlo něco při hraní uniknout, tak nemusíme mít strach. Hard Corps: Uprising totiž vypráví úplně originální příběh a s předchozími díly má společné jen některé postavy. Každopádně děj je zasazen do vzdálené budoucnosti, přesně roku 2613, kdy vládne zlý diktátor ve své říši nazvané Commonwealth. Ta ohrožuje ostatní, takže je jasné, že se musí urychleně jednat. Do říše jsou vyslání dva elitní bojovníci, kteří mají blížící se diktatuře zabránit. Prvním bojovníkem je pro fanoušky série známý Bahamut. Tomu pak sekunduje mladá dívka jménem Kristal. Stejně jako Bahamut umí zacházet velmi dobře se zbraněmi a vlastně se ani moc od svého slavného kolegy neliší. Příběh je každopádně hodně jednoduchý, ale to vůbec nevadí, protože u série Contra je důležitá především hratelnost.

Po zapnutí se budete moci pustit hned do dvou režimů. Ten první je Arcade mód. Jedná se především o režim pro fanoušky, kteří se chtějí vrátit do minulosti a vyzkoušet si opravdu hodně velkou hardcore záležitost. Během hraní totiž máte omezený život a kdejaká chyba vás může stát o dobře rozehranou hru. Umřít se dá navíc skoro na každém kroku a nikdy neodhadnete, jestli vás třeba nezasáhne něčí střela nebo vám někdo nevpadne do zad. Rovněž pasti jsou docela hodně těžko předvídatelné. Pokud všechno tohle přežijete, tak pak přijdou na řadu velmi obtížní bossové, proti kterým jsou ti z ostatních her jen slabým odvarem. Pro současné hráče tak bude zřejmě Arcade mód nestravitelným soustem a ani bychom se nedivili, kdyby nepřešli přes první kapitolu.

Vývojáři z Konami si tohoto faktu zřejmě byli vědomi, takže pro dnešní obecenstvo připravili Rising režim. Ten už je daleko přístupnější, ale že by se jednalo o procházku růžovou zahradou, to také zase říci nemůžeme. Každopádně v tomto režimu na vás čekají stejné kapitoly, jako v Arcade, jen s tím rozdílem, že během hraní získáváte speciální body a za ty si pak kupujete nejrůznější vylepšení. Na začátku máte slabého hlavního hrdinu, který má jen minimum života a může se jen několikrát respawnovat. Pokud ale nasbíráte potřebný obnos bodů, můžete mu dokoupit políčka života, rovněž počet životů a respawnů. Také jdou vylepšovat i zbraně a další vlastnosti postavy. Díky tomu je hra daleko příjemnější na hraní a není tak frustrující.

Naopak bychom řekli, že díky vylepšování je Rising režim neuvěřitelně návykový a dokážeme si představit, že ho opustíte až ve chvíli, kdy bude závěrečný boss dole a vy budete mít vše vylepšeno na maximum. To vám zabere spoustu hodin, což je jen a jen plus. Neustále jste totiž nuceni se vracet už do prošlých levelů a sbírat další a další body, abyste si odemkly upgrady a měli tak s nimi šanci projít poslední hranou kapitolu.

Samotná hratelnost je naprosto věrná sérii. Procházíte danými levely, střílíte do všeho, co se jen pohne nebo se vám postaví do cesty a občas budete muset zdolat i nějakou tu těžší překážku. Level design hry je velmi povedený a také různorodý, takže jednou se budete pohybovat na poušti, pak v džungli, ale podíváte se i do futuristických měst. Během všech těch levelů pak přijdou i pasáže, kdy si zařídíte nějaký ten vehikl a novinkou v sérii jsou stealth pasáže. Těch není mnoho, ale určitě dobře oživují hratelnost a přinášejí něco nového. Než celou recenzi uzavřeme, tak je naší povinností zmínit i povedený kooperativní režim pro dva hráče, který můžete hrát na jedné obrazovce v offline režimu, tak online s kamarádem přes Xbox Live.

Nyní se pustíme na grafiku. Jak můžete vidět na obrázcích, tak ta je kreslená a hodně připomíná třeba Guilty Gear nebo BlazBlue. Výsledkem je přehledná hra plná nejrůznějších efektů. Grafická stránka je tak jedním slovem skvělá a nepotřebuje dalšího komentáře. Navíc vše běží hodně svižně a během hraní jsme nezaznamenali pasáž, která by se sekala. Povedený je i hudební doprovod, který dodává samotné akci potřebný šmrnc a dokonce jsme se občas zaposlouchali do hudby mezi jednotlivými levely, abychom si trošinku odpočali.

Těžko říci, jestli se z Hard Corps: Uprising stane stejná legenda, jako ze hry Contra: Hard Corps. Jedno je ale jisté, jedná se o skvělou akční hru, která když vás jednou chytí, tak už nepustí po spoustu hodin. Pokud si tak v dohledné době chcete na Xbox Live koupit opravdu zajímavou a zábavnou hru s velkou trvanlivostí, tak neexistuje lepší nákup, než Hard Corps: Uprising. Za to vám ručíme hlavou. Doufejme, že se v brzké době dočkají i hráči na Playstation Network, protože jde o opravdový klenot, který si nikdo nesmí nechat ujít.

Hard Corps

ps3x360
Konami, Konami
KARTA HRY
9/10

Komentáře