Fable Heroes

Martin Šmíd, 8. 5. 2012 12:43
Microsoft si za ta léta vytvořil několik opravdu silných značek, na kterých může do budoucna stavět. Jednou z nich je i série Fable, která se už dočkala tří povedených dílů, navíc na podzim se chystá pokračování s názvem Fable: The Journey, které bude určené pro kamerku Kinect. Ještě než se tohoto nového dílu dočkáme, doputovala na Xbox Live Arcade menší hříčka s názvem Fable Heroes. Ta určitě nemá ambice jako ostatní díly, ale z prvních informací se zdálo, že by mohlo jít alespoň o slušnou zábavu. Výsledek je ale hodně rozporuplný.

Protože je Fable Heroes malou odbočkou od hlavní série, zapomeňte na příběhové provázání, protože to zde opravdu není. Vlastně, ona tato hra ani žádný příběh nemá, takže jen chodíte z levelu do levelu, a takto postupujete až do konce, který navíc přijde docela záhy. Než začnete, musíte si vybrat jednu z několika voodoo panenek, za kterou budete poté hrát. Každá panenka má trochu jiný bojový styl, takže rozhodně doporučuji postupně vyzkoušet všechny. Král má jen meč, zatímco další panenka obrovskou sekyru, další zase ovládá jen magii a likviduje nepřátele na dálku. Vybranou panenku doplní ještě další tři umělou inteligencí poháněné panenky, protože vždy budete vyrážet za dobrodružstvím ve čtyřech. Rozhodně ale doporučuji spíše přizvat další hráče z Xbox Live nebo kamarády, protože umělá inteligence je dost diskutabilní. Na základní úkony sice stačí, ale na silnější protivníky je krátká, navíc má tendenci se motat po levelu bez většího zájmu.

Fable Heroes je v základu naprosto normální akční mlátičkou, kterou bych přirovnal k populárním Castle Crashers. Také v ní chodíte s kamarády nebo umělou inteligencí ze strany na stranu, přičemž vždy když se před vámi objeví stěna, musíte zlikvidovat objevující se nepřátele. Bojový systém je naprosto primitivní, ale i tak dokáže občas pořádně naštvat, hlavně díky krkolomnému a pomalému ovládání. Díky němu mají nepřátelé hodně velkou šanci vás zasáhnout nebo obklíčit. U podobné hry je rychlý pohyb základem, ale vývojáři se u Fable Heroes rozhodli zřejmě jít jinou, poněkud pomalejší cestou, takovou, které jsem na chuť rozhodně nepřišel.

Co určitě hratelnosti nepomáhá, jsou dost stereotypní a po několika minutách nudné souboje. Druhů nepřátel je pár, navíc je vždy musíte utlouci pořád stejnými komby. Záchranou se mohly stát souboje s bossy, ale ty rovněž postrádají nápad. Bossové jen tupě stojí v rohu obrazovky, a na vás je, abyste je umlátili, případně ustříleli. Nic více se po vás nechce. Je škoda, že hra po této stránce dost selhává, zvláště když je na soubojích postavena. Co alespoň celou hru tak trochu zachraňuje, je level design, který se mi líbil, zvláště některé úrovně jsou okouzlující. Co alespoň nutí hráče, aby si danou úroveň dal znovu, tak je pozdější rozdělení cesty. Každý level má tak dvě zakončení. Vadit bude ovšem délka samotné kampaně, která vám vystačí na nějaké dvě hodiny. To samozřejmě není moc, naštěstí si po dohrání můžete dát ještě temnou verzi Albionu.

Vývojáři do hry zakomponovali i jakýsi RPG prvek, díky němuž si panenky postupně vylepšujete, aby stačily na silnější protivníky. Strom dovedností je tu řešen skrze známou hru Člověče nezlob se, přičemž vždy když hodíte kostkou, panenka stoupí na dané pole, na kterém si budete moci za peníze koupit některou ze zkušeností. Peněz je naštěstí ve hře docela dost, přičemž padají z každého monstra, ale i z dalších předmětů, které po levelu rozbijete. Tak trochu by se daly přirovnat ke kostičkám z LEGO her.

Vizuální styl u Fable Heroes připomíná kreslené pohádky, což ale ve výsledku není na škodu, protože hra díky tomu září barvami a pěkně se na ní i dívá. Díky kreslenému stylu navíc vývojářům odpustíte sem tam ošklivější texturu nebo rozmazanější objekt. Co ale už odpustit nejde, je občas pořádně haprující framerate. Jemu mohli vývojáři věnovat daleko větší péči, kterou by si jistě zasloužil. Co se týče soundtracku, ten obsahuje několik pěkných skladeb, ale je jich příliš málo, čímž se rychle ohrají. Zvuky jsou poté dost nevýrazné.

Fable Heroes je jednoduchou mlátičkou pro nenáročné hráče. Na pár desítek minut zabaví, zvláště pokud hrajete s kamarády. Na delší hraní ale rozhodně není a nedokážu si představit, že se ke hře budete vracet. Z Fable Heroes je až moc cítit, že šlo o experiment, který se ve výsledku nepovedl tak, jak si asi vývojáři přáli.

Fable Heroes

x360
Microsoft Game Studios, Lionhead Studios