Dungeon Hunter: Aliance

recenze  9
Martin Šmíd, 12. 5. 2011 15:15
Herní vydavatel Gameloft se v posledních letech zaměřuje na jednu jedinou věc. Vytváření klonů velkých herních hitů pro mobilní telefony. Některé úspěšné hry poté přinese i na domácí konzole, což je případ i nově vydaného titulu Dungeon Hunter: Aliance. Už na první pohled je jasné, že jde o klon úspěšného Diabla. Pojďme se podívat, jestli si hra zaslouží vašich několik stovek, za které se prodává na Playstation Network.

Pokud o hře Dungeon Hunter: Aliance slyšíte vůbec poprvé, tak věřte, že vyšla už před dvěma lety na iPhonu. Na této platformě šlo o velký hit, který si zamiloval nejeden hráč. Playstation 3 verze z iPhone vydání hodně vychází a vlastně jen rozšiřuje některé herní možnosti. Příběh se odehrává v menší usedlosti Gothicus, kde si lidé po staletí žili klidným životem a starali se maximálně o to, aby měli co do pusy. Z ničeho nic ale v hlubinách oživne velké zlo, které hodlá celou vesničku pohltit. V tento čas se chopíte oživlého vojáka (na začátku si vyberete třídu – mág, bojovník nebo zloděj), kterému zpět mezi živé pomůže záhadná bytost Celeste. Jeho úkol je jasný. Vymítit zlo z těchto končin a skoncovat i se zákeřnou královnou, která vládne magickými silami. Příběh je hodně jednoduchý a prakticky čerpá jen z osvědčených her jako Diablo nebo Dungeon Siege. To ale není vůbec na škodu.

Po zapnutí se ocitnete v hlubokých katakombách, ze kterých si musíte prosekat cestu ven. To nebude zase tak dlouho trvat. Ihned po nakouknutí na světlo se před vámi otevře postupně celé městečko Gothicus, ve kterém potkáte spoustu NPC postav. Některé vám zadávají klasicky úkoly, u ostatních můžete prodat nebo nakoupit potřebné vybavení. Největším plusem Dungeon Hunter: Aliance je rozhodně rozmanitost. Zatímco třeba nedávno vydaný Torchlight se odehrával pouze v zatuchlých katakombách a podzemních městech, tak Dungeon Hunter má daleko více lokací. Podíváte se tak nejen do katakomb, ale i do okolních lesů, na hřbitov nebo hor. Velmi dobře zpracovaný je i inventář, který je přehledný, díky čemuž už na první pohled vidíte, kde máte předměty, úkoly nebo dovednosti.

Samotná hratelnost je velmi jednoduchá a zachovává si prvky svých vzorů. Chodíte po světě, plníte zadané úkoly, které většinou spočívají v tom někoho zabít nebo něco najít, přičemž během toho všeho rubete do potvor, které se vám postaví do cesty. Ovládací schéma je povedené, ačkoliv občas jsme si všimli, že ovládání nezareagovalo hned tak, jak jsme potřebovali. Někdy se i vyskytl bug, který znemožnil kliknout hned na obchodníka, a dokonce ani po delším běhu nebylo možné ihned tasit meč. Jsou to drobné chybky, ale pokud kvůli nim zemřete, o to více naštvou. Smrt každopádně není v Dungeon Hunter: Aliance zrovna velký problém. Vždy se totiž objevíte u nejbližší zásobárny lékárniček, kde si toto tekuté zlato můžete vždy dokoupit do zásoby, a že ho bude potřeba!

Akční RPG dělají především nejrůznější potvory, kterých je tu opravdu požehnaně. Na každém kroku vám bude dělat někdo společnost, přičemž potkáte nejen klasické zombíky a příslušníky zdejších klanů, ale i přerostlé pavouky nebo vlky. Kapitolu samu pro sebe tvoří obrovští bossové, kteří jsou mnohdy opravdu silní a souboje s nimi jsou tak vypjaté do posledního momentu. Po udolání těžkého bosse pak budete mít nejenom propocené spodní prádlo. Rozmanitostí nepřátel je na tom hra určitě dobře, stejně tak velkým výběrem nejrůznějších zbraní a předmětů, které můžete na všelijaké potvory použít. Když splníte zadaný úkol nebo sejmete nějakého toho zmetka, dostáváte speciální XP body, za které levelujete, díky čemuž si tak vylepšujete nejrůznější atributy své postavy a odemykáte si i její další schopnosti.

Dungeon Hunter: Aliance podporuje i ovladače Playstation Move. Samozřejmě jsme si nemohli nechat ujít příležitost s nimi hru vyzkoušet, ale dojmy jsou docela rozpačité. Když Playstation Move aktivujete, zobrazí se vám na obrazovce kurzor, jako u PC Diabla. Bohužel největším kamenem úrazu je pomalost kurzoru a dost velká nepřesnost. K tomu navíc je nutné přičíst i docela podivně rozmístěné úkony na ovladači. Rozhodně tak doporučujeme hrát Dungeon Hunter: Aliance převážně skrze Dualshock, protože jen tak budete mít ze hry nejlepší zážitek. S Move není ovládání úplně špatné, ale do komfortu klasického ovladače má prostě daleko.

Moc novinek v Playstation 3 verzi nenajdete, ale tou zcela jistě největší je přidání kooperativního režimu až pro 4 hráče. Ten je podle našeho testování hodně zábavný a dokáže hráče udržet u obrazovky po několik hodin. Co ho možná trošinku kazí, je fakt, že původně hra nebyla navržena pro kooperativní režim, takže se občas vyskytne menší nepřehlednost v levelu a rovněž někdy naleznete i úzkou chodbu, kde se čtyři hráči prostě nenamáčknou. Jde ovšem jen o drobnosti, protože sekání nepřátel ve čtyřech je hodně zábavné. Je třeba zmínit, že kooperativní režim funguje ve čtyřech jak na jedné televizní obrazovce, tak v online režimu přes Playstation Network.

Na to, že je Dungeon Hunter: Aliance portem iPhone hry, tak vypadá i na velké televizní obrazovce opravdu dobře. Zvláště pozdější levely, které se odehrávají mimo vesnici v lesících a dalších lokacích, jsou pěkné a hýří i spoustou detailů. Stejně tak jsou na tom všechny postavy, ať už vámi ovládaný hrdina, tak NPCčka nebo nepřátelské jednotky. Také framerate drží po celou dobu hraní a během testování se nám nestalo, že by klesnul. V rámci možností je povedený i hudební doprovod, který se k takovéto akci hodí. Co možná mohli vývojáři přidat, je dabing, ale v konečném součtu ani absence namluvení postav moc nevadí.

Dungeon Hunter: Aliance je určitě povedenou RPG akcí, kterou by si měl zahrát každý, kdo miluje Diablo a hry jemu podobné. Přesto po dohrání bude mít nejeden hráč pocit, že vývojáři se mohli trošinku více snažit, protože některé herní prvky nefungují zrovna tak, jak by bylo potřeba, stejně tak jsou vidět i nejrůznější omezení, která měla už iPhone verze. I přes toto všechno si ale Dungeon Hunter: Aliance naše doporučení jednoznačně zaslouží.

Dungeon Hunter: Alliance

ps3
Gameloft, Gameloft