Dungeon Defenders

recenze  10
Lukáš Haltof, 10. 1. 2012 12:45
Zvláštních a skutečně originálních her v herním světě nevzniká moc, avšak když taková hra občas vyjde, po jejím dohrání utkví v paměti každého hráče. Jednou z takových je i dnes recenzovaný Dungeon Defenders pro Playstation Network. Hra, při které jsem se nesmírně bavil a kterou mohu doporučit všem, kteří hledají originální zábavu a chtějí se oprostit od stereotypu.

Za Dungeon Defenders stojí poměrně neznámé studio Trendy Entertainment. To mělo při vývoji snadnou cestu, neboť se od této hry moc neočekávalo a popravdě řečeno, nikdo o ní ani moc nevěděl. Tvůrci z Trendy Entertainment se mohou chlubit téměř nulovou hodnotou uniklých informací. Za to ale zcela určitě může fakt, že o hru nebyl při jejím vývoji nikterak valný zájem. Nyní je hra konečně venku a náš server měl tu možnost si ji zahrát. Skvělou zprávou určitě je, že si ji můžete pořídit na celou řadu platforem. Přes Playstation Network, Xbox Live Arcadea a PC, až po iPhone nebo Android zařízení.

Charakterizovat Dungeon Defenders není nic obtížného, avšak to neznamená, že je hra lehce koncipovaná. Jedná se o jakýsi mix tower defense a akčního RPG. Tvůrci si zkrátka vzali na mušku známý herní mód obranu základny (či nějakého předmětu), kterou provádíte stavbou zpomalovacích nebo smrtících zařízení kolem dráhy, po které kráčejí naskriptovaní nepřátelé, který poté obohatili o RPG prvky. Obranná zařízení vám pomáhají nepřítele zraňovat, zabíjet a všemi způsoby oslabovat. Vy pak za pomocí předem zvoleného hrdiny nešťastníky z řad protivníka rubete hlava nehlava mečem a za pomoci magie.

Hra vás na první pohled zaujme svým z řad vybočujícím zpracováním, kdy se na vás z obrazovky doslova vychrlí stovky vtipně nadesignovaných postaviček a hlavně neuvěřitelné množství všelijakých barev. Pro někoho může na začátku nastat šok a řekne si, že hra tohoto typu rozhodně není pro něj a patří spíše do kategorie pod dvanáct let. Dejte si však pozor na chybné předsudky, neboť Dungeon Defenders vás po několika minutách hraní, k vašemu překvapení, vyvede z omylu. Postupem času (minut) si tuhle úžasně zpracovanou pařbu oblíbíte, a když se o několik hodin později vzpamatujete, uvědomíte si, že hrajete něco úžasného.

Jedna z mála chyb je samotný fakt, že je Dungeon Defenders primárně určen pro hru více hráčů, a opravdu je to znát. Pokud si zahrajete část pro jednoho hráče, po několika kolech vám přijde, že jí něco chybí, pro co by vás udržela u obrazovky na spoustu hodin. Bohužel, postupem času klesá i zábavná hodnota. Pokud se však rozhodnete a máte tu možnost, rozhodně neváhejte a pozvěte své přátelé a kamarády na Playstation Network nebo Xbox Live. Hra vám v režimu více hráčů přijde téměř jako vyměněná, i díky rozmanitým herním režimům.

Jaký by to byl tower defense bez pořádného výběru rozdílných hrdinů? Popravdě Dungeon Defenders tak velkou selektivností nedisponuje, to však tuto hru nedegraduje. I čtveřice hratelných profesí dokáže hráče dostatečně rozlišit. První profesí je Apprentice. Hráč hrající za tuto postavu je schopen stavět dalekostřelné věže a turrety. Podpůrnou profesí je ve hře obdařen Monk. Ten svými aurami značně posilňuje ostatní hrdiny a naopak oslabuje nepřátelské jednotky. Za takovou tichou, avšak velice účinnou, šedou myšku se dá považovat Huntress. Hráč má za tuto postavu možnost na krátkou dobu zneviditelnění a posléze může opravovat škody, či se přesunovat nenápadně a nepozorovaně z pozice na pozici. Nutno říci, že Huntress je jako jediná schopna opravovat stavby svých přátel. Jako bitevní tank se na bojiště přiřití Squire, který do sebe nechává bušit jako zběsilý a tím pomáhá ostatním hrdinům odprostit se od nepřátel.

Jako nejlepší tým se dá považovat taková skupinka hráčů, která dokáže schopnosti jednotlivých hrdinů perfektně kombinovat. Pokud se sejde parta, která umí hrát excelentně každý za svou postavu, bude naprosto neschopná proti průměrným hráčům, kteří však úspěšně kombinují schopnosti a funkce.

Další důležitou součástí je upravování, vylepšování a levelování hrdiny. Stejně jako v ostatních RPG hrách zde hráč dostává za každého eliminovaného ubohého nepřátelského červa zkušenostní body. Pokud jich má dostatek, zvýší se jeho úroveň a může si upravit vybavení, kouzla a vlastnosti. Jednou za čas (často) ve hře padne všelijaké vybavení. Abyste se nemuseli v tomto harampádí složitě prohrabovat, je vám automaticky označeno, jaké vybavení či zbraň je lepší, než ta, kterou máte u sebe. Základem úspěchu je totiž mít pořádnou zbraň, se kterou nepřátele zrubete na pár ran. Dungeon Defenders, jako správná RPG hra, obsahuje strom talentů. No, je to spíše zakrslý, dvouvětvý strom, ale je tam! Na první větvi hráč najde všechny potřebná vylepšení pro své vybavení jako je zbroj či zbraně. Zde si může vylepšit mnoho atributů. Druhá větev je čistě tower defense, kde hráč vylepšuje své postavě sílu a schopnosti věží.

Dungeon Defenders je skvělou hrou, která nabízí vynikající poměr cena/zábava. Za pěknou cenu získáte parádní hru, která vás hlavně při multiplayerových radovánkách jen tak neomrzí. U hry pro jednoho to už sice tak slavné není, i tak ovšem dokáže na čas zabavit. Velmi potěšující je ale fakt, že vývojáři společně s komunitou hráčů na hře stále pracují a snaží se vyhovět všem požadavkům.

Dungeon Defenders

ps3x360vita
Reverb/D3Publisher, Trendy Entertainment