Cars 2

recenze  13
Martin Šmíd, 29. 6. 2011 22:00
Moc dobrých her podle filmů není. Přesto se občas objeví nějaká ta výjimka, jako třeba v minulém roce Toy Story 3, na kterém pracovalo studio Avalanche Software. Díky úspěchu se vývojáři s Disneyem dohodli na vývoji i hry podle očekávaného filmu Auta 2. Docela jsem čekal, jak se s touto látkou poperou a jestli zopakují svůj úspěch z minulého roku. Už na začátku mohu říci, že vývojáři určitě nezklamali a naservírovali nám hru, která určitě neudělá filmové předloze ostudu. Dost možná ji i do značné míry překonává.

Závodní hra a příběh? To k sobě moc nesedí, a nečekejte tuto propracovanou složku ani v Autech 2, které čerpají z filmové předlohy, která ovšem také nemá zrovna dokonalý příběh. Prakticky jde o to, že se zúčastníte velkého světového šampionátu, ve kterém budete jezdit nejrůznější závody za hlavního hrdinu filmu, Lightninga McQueeniho. Během tohoto šampionátu se na pozadí pokouší tajná organizace C.H.R.O.M.E (Command Headquarters for Recon Operations and Motorized Espionage) odhalit velké spiknutí. To je bohužel vše k příběhu, který je opravdu prostý a jen vám dává šanci si pořádně zazávodit.

Pokud bych měl Auta 2 k něčemu přirovnat, tak je to určitě hra Mario Kart, a dokonce jsou i stejně zábavná. Jedná se o stejnou arkádu, ve které simulace jde stranou, protože auta dělají pěkné smyky, dokážou se během závodu otočit a jezdit pozpátku nebo po dvou kolech. Dokonce umí i skákat. Zatímco ale Mario Kart používá k boji samé speciální zbraně, jako je krunýř želvy, tam Auta 2 mají reálné zbraně, jako jsou nejrůznější kulomety nebo raketomety. Ačkoliv Auta 2 svoji inspiraci v populární hře od Nintenda nezapřou, jdou si tak trochu i vlastní cestou, díky čemuž přináší i několik novinek a zábavných situací.

Hlavním režimem hry je pochopitelně World Grand Prix, ve kterém budete jezdit šest větších šampionátů, naplněných nejrůznějšímu tratěmi, ale i herními režimy. Právě rozmanitost herních režimů dělá Auta 2 tak zábavná. Nejezdíte totiž neustále jeden a ten samý závod, ale jednou budete muset v časovém limitu zneškodnit určitý počet aut, poté zajet klasický závod bez zbraní, poté se zbraněmi. Nechybí ani režim přežití, ve kterém musíte sbírat štít, který mizí a přitom se vyhýbat protivníkovi, který vám klade do cesty nejrůznější pasti. Vypíchnu také design jednotlivých tratí, který se povedl na jedničku a je i velmi různorodý. Singleplayerová hra je určitě díky tomu zajímavá, ale na druhou stranu ji dohrajete poměrně brzy, a to i díky poněkud lehčí obtížnosti, která je postavena i pro mladší hráče, pro které je hlavně hra určena. Ale nebojte se, Auta 2 nabízejí velkou zábavu i pro starší hráče.

Třeba v kooperativním režimu, který je stavěn až pro čtyři hráče na jedné televizní obrazovce. Je trochu škoda, že tu chybí online mód, ale je jasné, že Auta 2 jsou stavěny spíše pro lokální zábavu, což se daří poměrně dobře. Celý šampionát díky tomu můžete projít s kamarády, přičemž si i v multiplayeru odemykáte nová auta a tratě do volných jízd. Sólo režim tak vůbec nemusíte zapínat, abyste si vše odemkli, a že je toho docela dost. Jediné, co bych možná vytknul, je menší zmatenost, čemuž dopomáhá především absence mapy s označením, jak daleko od vás se nacházejí protivníci. Díky tomu tak nemáte zdání, kdy mohou zaútočit a třeba sebrané vítězství v poslední zatáčce jen díky tomu, že nevíte, že zrovna za vámi je nějaký protivník, sakra může mrzet. Je to ale jen jedna malá drobnost, která mi při hraní vadila, jinak jsem si celou hru užil a věřím, že si užijete i vy.

Už podle obrázků můžete vidět, že ani grafická stránka nedělá hře ostudu, právě naopak. Je moc pěkná se spoustou nádherných detailů. Zvláště auta vypadají jako z filmového plátna, ale špatně na tom nejsou ani tratě a jejich okolí. Prostě a jednoduše tu máme pěkně vypadající závodní arkádu, které nemůžeme nic vytknout. Ani framerate, který se drží na velmi slušné úrovni a ani v těch nejnáročnějších levelech nepadá. Rovněž se povedla hudební stránka, která je z větší míry licencovaná a potěší určitě i dabing, o který se postarali všichni herci filmové předlohy. Po audiovizuální stránce jsou druhá Auta určitě povedeným počinem, za který se vývojáři z Avalanche Software nemusejí ani v nejmenším stydět.

Zatímco filmová verze značně pokulhává a snáší se na ní kritika ze všech stran, to herní zpracování má určitě co nabídnout. Určitě zaujme už svým příběhovým režimem, ve kterém na hráče čeká několik desítek závodů, ale hlavně multiplayerem, který skrývá obrovskou porci zábavy. Pokud si rádi zazávodíte v bláznivé arkádě, jakou byl třeba svého času Crash nebo pořád je Mario Kart, určitě si Auta 2 pořiďte. Čeká vás zábava na nejedno odpoledne.

Cars 2 The Video Games

ps3x360wiipspds
Disney Interactive, Avalanche Software