Bleach Soul Resurrection

recenze  7
Jirka Till Hänsl, 11. 9. 2011 23:30
V dnešní době je populární dělat hry podle filmů a další televizní tvorby. Tento trend se nevyhnul ani japonským animovaným seriálům, které většina z vás zná pod názvem anime. Jedním z nejznámějších anime seriálů je Bleach. Hru podle tohoto úspěšného seriálu se nyní vývojáři z NIS rozhodli vytvořit pro Playstation 3, přičemž mezi fanoušky předlohy šlo o docela očekávaný projekt. Jak dopadl, se nyní dozvíte.

Nejprve bych rád vysvětlil dva pojmy, se kterými se budete během hry setkávat. Jsou to šimigami a hollow. Všechny duše, šinigami označovanými jako pluska, se po smrti automaticky přesouvají do Společenství duší, ale některé jsou kvůli svým hříchům či silným vztahům k nějaké osobě nebo věci připoutány k tomuto světu, proto jim z hrudi visí krátký řetěz. Jenomže, čím déle se tyto duše potulují po světě, tím více chátrají a jejich řetěz se zkracuje a rezaví, až jim zmizí úplně. Potom se promění v takzvané hollow, zlé monstrum, kterému zbyla jen nenávist k ostatním duším a nekonečný hlad, který se snaží zahnat požíráním normálních duší. A právě proto se ve Společenství duší trénují šinigami, bohové smrti, kteří mají za úkol zabíjet hollow a posílat pluska do Společenství duší. K tomuto účelu mají meče, kterým se říká zanpakutó.

Teď už ale ke hře samotné. V první řadě je tu Story mód, který slouží jako prazvláštní forma zpracování příběhu Bleache. Hra jako taková vám nabídne 14 misí, ve kterých se setkáte se známými tvářemi anime seriálu. Fanoušci je jistě poznají, jsou to hlavně šimigami a spády. Berte v potaz, že pokud neznáte děj předlohy, budete v příběhu docela dost tápat a moc ho nepochopíte. Jinak si zde zahrajete za 11 postav, přičemž každá má své vlastní jedinečné útoky. Nutno ale podotknout, že během hraní jde pouze a jedině o to, prosekat se na konec daného levelu. Nehledejte žádný větší smysl. Na začátku je vždy menší vysvětlení, nicméně misi neobohatí. Prostředí je mdlé, šedé a tím pádem i nevýrazné. A co je hodně špatné, neustále se opakuje. Prakticky budete hrát jen ve městě Karakura a ve Společenství duší. Lokality sou vždy ohraničené, komu by se zde podařilo ztratit, ten bude mít můj velký obdiv. Dají se zde rozbít určité předměty, za které dostanete duše, ale to je tak vše. Každý z oněch 14 levelů se dá projít za zhruba 10-15 minut, přičemž je vždy zakončeno soubojem s bossem. Že by byl ale nápaditý, to se také říci nedá. Navíc i souboje jsou neustále stejné a dochází zákonitě k nudě. Doba potřebná k dohrání Story modu je maximálně 4 hodiny, což je prostě málo.

Další z módů je Mission. Zde si můžete zahrát za všechny postavy, které ve hře potkáte. Tedy i za protivníky. Jde ovšem znovu o prachsprosté procházení známých lokalit a boje s bossy. Zde vás překvapí asi jen to, že bojujete i proti těm „hodným“, což je trošku změna, ale po pár misích omrzí. Všechny tyto levely jde odemknout dohráním Story modu na určitou obtížnost a známku (za procházení levelů dostáváte na konci ohodnocení). Drobné zpestření je zde v podobě vedlejších úkolů. Někdy musíte projít misi za 8 minut, jindy zas dostanete jiný úkol. Třetím a posledním modem jsou zde Battles. Tyto bitvy dávají možnost osvědčit si svoje schopnosti v boji. Opět tu hrajete za známé tváře a váš úkol je pokaždé jiný. Třeba projít danou lokaci za předem určený čas, či nasbírat požadované množství duší. Další odlišnosti se zde hledat nedají.

Nedílnou součástí takovýchto her je levelování postav. Během hraní všech 3 modů, které hra nabízí, sbíráte duše. Za ty si kupujete vylepšení pro postavu. Hrajete za Ichiga? Získáte 400 duší a můžete si vylepšit jen Ichiga. A takhle to je se všemi postavami. Nemůžete hrát stále jen za tu jednu a levelovat všechny. V tomto je hra alespoň trošičku zajímavá. Celkem budete mít možnost zahrát si za 22 postav. Docela velké číslo, takže alespoň v tomto hra fanoušky seriálu potěší. Co se týká hratelnosti, pokud hledáte jen sekání a znovu sekání, je tato hra právě pro vás. Během jejího hraní neděláte nic jiného. Toto je rozhodně velké mínus pro vývojáře. Mohli hru upravit a přidat další možnosti. Co se týká nahrávání levelů, to je velmi rychlé a nebrzdí to hru.

Grafiku vzal vývojářský tým z anime seriálu a nutno podotknout, že udělal to nejlepší co mohl, protože vypadá nádherně, takže si můžete na svých obrazovkách užít báječné kreslené grafiky, která jistě nikoho neurazí. Za toto je velké plus. Framete rovněž nepadá, takže nejsou žádné sekance. Za celou dobu hraní jsem s grafikou neměl nejmenší problém. Zvuk je na solidní úrovni. Během hraní vás provází skvěle vybraná muzika, kterou jsem si opravdu užíval. Nenašel jsem jediný tón, který by mi vadil. Co se týká dabingu, hráč si může vybrat mezi japonským a anglickým. Anglický se k této hře vůbec nehodí, a kdyby tam nebyl, vůbec by to nevadilo. Zato japonský dabing je výborný, protože se o něj postarali stejní herci, jako v anime seriálu. K japonskému dabingu jsem si tak nahodil anglické titulky, což bude pro mnohé ta nejlepší možná kombinace.

Co říci závěrem? Dostal jsem do rukou hru, od které jsem hodně očekával. Moje očekávání však zůstala nenaplněna. Toto dílko je odfláklé a je cítit i jistá nedodělanost. Zachraňujete ho jenom docela dobrá grafická a zvuková stránka. Hratelností ale oproti dalším anime hrám, které jsem hrál, hodně zaostává. Možná, že kdyby na hře dělali kluci ze studia Namco Bandai, kteří mají zkušenosti s Narutem, bylo by to lepší. Je možné, že někomu se videoherní Bleach bude líbit, mě jako fanouška předlohy bohužel nenadchl, takže dávám jen průměrnou známku, kterou již určitě vidíte v příslušném rámečku.

Bleach: Soul Resurreccion

ps3
NIS America, NIS America